//Norvegia înaintează sub apă, România se luptă la suprafață: Două perspective asupra infrastructurii rutiere

Norvegia înaintează sub apă, România se luptă la suprafață: Două perspective asupra infrastructurii rutiere

În timp ce în România infrastructura rutieră rămâne o problemă nerezolvată, Norvegia are pe agenda sa un proiect îndrăzneț, să construiască o autostradă pe sub apă.

Guvernul norvegian a anunțat un proiect masiv cu scopul de a conecta cele două extremități geografice ale țării, eliminând nevoia de a folosi feriboturile și reducând semnificativ timpul de călătorie. Proiectul, evaluat la 37,5 miliarde de euro, constă în construirea unor poduri și tuneluri rutiere, inclusiv tuneluri plutitoare subacvatice situate la aproximativ 30 de metri sub suprafața mării.

Norvegia, cunoscută pentru peisajele sale spectaculoase, se confruntă cu obstacole majore în ceea ce privește călătoriile interne.

Un aspect inovator al proiectului este construcția de tuneluri plutitoare subacvatice, care vor conecta malurile fiordurilor. Guvernul norvegian își propune să finalizeze proiectul înainte de 2050.

Proiectul implică construirea a trei poduri suspendate și a cinci poduri plutitoare, alături de aceste tuneluri specifice. Tunelurile vor fi menținute de cabluri masive de sârmă, conectate fie la fundul mării, fie la elemente plutitoare la distanță considerabilă pentru a nu interfera cu navigația maritimă.

Peste 300 de poduri și pasaje pietonale se construiesc în 2023

Este îmbucurător să constatăm că în România se fac progrese semnificative în domeniul infrastructurii, mai ales în ceea ce privește construcția de poduri și pasaje pietonale. Anul 2023 aduce cu sine o schimbare pozitivă în acest sens, deoarece sunt planificate construcția a peste 300 de astfel de structuri. Această inițiativă arată angajamentul și dorința de a îmbunătăți accesibilitatea și siguranța în transportul public și pietonal.

Cu toate acestea, starea infrastructurii rutiere a României este un subiect de preocupare pentru locuitori și pentru autorități, iar rezolvarea acestor probleme necesita un efort susținut pe termen lung.

Pentru actualizări actuale și detalii mai specifice despre starea infrastructurii rutiere din România, consultați Victa.ro – singura asistentă virtuală de ofertare la șantiere.