ISOTERM este o companie care pune la dispoziție o metodă de izolație simplă, eficientă și de durată. Utilizând spumă poliuretanică și poliuree de cea mai înaltă calitate, produsă de unii dintre cei mai mari producatori la nivel mondial.
Care sunt provocările momentului din industrie, dar și care sunt principalele sfaturi pentru achiziționarea și aplicarea corectă a termoizolației, aflăm de la Adrian Năstase, Inginer Isoterm România.
1.Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă de termoizolație?
Evaluează nevoile specifice ale proiectului tău: Consideră factori precum zona climatică în care te afli, tipul de construcție și scopul final al izolației (reducerea cheltuielilor cu încălzirea sau răcirea, îmbunătățirea confortului, etc.)
Cercetează și compară diferite tipuri de izolație: Dacă pe piață ar exista un material termoizolator “minune” toată lumea ar folosi exclusiv acel material. Există o varietate de materiale de izolație disponibile pe piață, spuma poliuretanică, vata bazaltică, polistirenul, etc., fiecare având caracteristici și performanțe diferite. Alege materialul care se potrivește cel mai bine nevoilor și bugetului tău.
Consultă un specialist în eficiență energetică: Pentru a face alegerea corectă în ceea ce privește termoizolația, este recomandat să consulți un specialist în eficiență energetică sau un arhitect/inginer cu experiență în domeniu. Acești profesioniști pot evalua clădirea ta, să ofere sfaturi personalizate și să ofere recomandări privind tipurile de izolație, grosimea și metodele de instalare potrivite pentru nevoile tale.
2. Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care le observați că le fac cumpărătorii când achiziționează termoizolație?
Alegerea unei termoizolații în funcție de buget: O izolație se alege în funcție de necesități și nu în funcție de bugetul disponibil. O izolație făcută greșit poate cauza mai multe probleme decât beneficii. Am întâlnit foarte des clienți care își alocă un buget redus pentru termoizolație, alegând să aplice o grosime foarte mică sau să facă rabat în ceea ce privește materialul folosit sau aplicarea unei bariere de vapori acolo unde este cazul.
Contractarea unei firme fără experiență: Chiar și cea mai bună izolație poate să-și piardă eficiența dacă nu este instalată corect. Clienții pot subestima importanța instalării profesionale sau să încerce să o facă singuri, fără a avea suficiente cunoștințe în domeniu. Montarea incorectă poate duce la punți termice, goluri în izolație și scăderea performanței termice. Este recomandat să se lucreze cu specialiști sau cu echipe de montatori calificați pentru a asigura o instalare corectă a izolației.
Ignorarea calității și a performanțelor materialelor: Nu toate materialele de izolație sunt la fel. Cumpărătorii pot alege materiale de izolație mai ieftine, fără a ține cont de performanțele reale în ceea ce privește eficiența termică și rezistența la transferul de vapori. Investiția inițială mai mică poate duce la costuri ulterioare mai mari în ceea ce privește întreținerea și consumul de energie.
3. Care sunt 2 -3 proiecte recente la care lucrați sau le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?
Două dintre numeroasele proiecte pe care le avem și aș vrea să le menționez sunt: Episcopia Greco Catolica Bucuresti – 7cm celula închisă și 13cm celulă deschisă. Proiect Hambar 44 – Proiect de case pasive înșiruite, unde s-au aplicat 15cm celula închisă pe exterior.
Regăsiți aici mai multe proiecte. https://isoterm.ro/portofoliu-lucrari/
4. Care sunt provocările momentului în segmentul în care activați?
Cea mai mare provocare în acest moment este lipsa de informare a clienților. Este drept că pe piață au apărut în ultimii ani foarte multe companii care efectuează termoizolații, majoritatea neavând noțiunile elementare despre acest domeniul, furnizând astfel informații eronate clienților, doar în scopul de a mai efectua o lucrare. Recomandăm clienților să se informeze măcar 15 minute despre noțiunile de bază a unei termoizolații, precum coeficientul de conductivitate, rezistența termică sau coeficientul de transfer termic.
5. Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. de izolație cu spuma poliuretanică în România în următoarele 6-12 luni?
Luând în calcul creșterea prețurilor la energie și tendința actuală privind eficientizarea locuințelor, estimăm că piața izolațiilor cu spuma poliuretanică va fi într-o continuă creștere în următorul an. Tot mai mulți clienți înteleg beneficiile acestui material, legate de etanșarea perfectă, eficientă termică ridicată și durata de viață ridicată practic nelimitată.
6. Ne puteți spune câteva din obiectivele ISOTERM pe care le implementați în această perioadă?
Lucrăm de ceva timp și sperăm să finalizăm anul acesta o aplicație ce va ajuta clientul final să își calculeze eficiența energetică a casei în funcție de termoizolația existentă sau a termoizolației viitoare.
Dorim să ne mărim acoperirea națională pentru a putea răspunde tuturor solicitărilor.
Continuăm misiunea noastră de a educa clienții cu privire la acest domeniu al termoizolațiilor cu spumă poliuretanică.