//Strategii de marketing pentru arhitecti

Strategii de marketing pentru arhitecti

Toti arhitectii isi doresc sa castige clienti mai potriviti si sa aduca mai multe proiecte in firma lor. De asemenea cresterea castigului, cat si cel al calitatii proiectelor sunt factori decisivi pentru a dobandi succesul dorit. Pentru ca acestea sa devina realitate este nevoie sa implementezi anumite strategii de marketing. Acestea sunt niste cai eficiente prin care iti comunici valoarea, castigi si pastrezi clienti de partea ta.

O greseala foarte des intalnita in randul arhitectilor este faptul ca ofera sfaturi sau consulatii pe gratis, fara sa puna accent pe valoarea serviciilor lor si uitand sa puna in aplicatie si urmatoarele strategii de marketing.

1. Nu te mai pozitiona ca pe o comoditate
Opreste-te in a pune accent pe pret – Invata sa te diferentiezi de ceilalti prin munca ta si talentul tau. Aceasta diferentiere presupune mult timp, munca si efort depus, insa pe termen lung este cea mai buna abordare pe care poti sa o iei.

2. Specializeaza-te doar pe o arie
Exista un proverb care spune: Omul bun la toate, nu stie nimic. Este foarte greu sa muncesti in diferite sectoare si sa oferi o varietate de servicii. Oamenii sunt facuti sa se identifice cu un anumit tip de brand, din aceasta cauza daca le oferi mai multe, nu ajunge sa te cunoasca sau sa aiba incredere in tine. Daca insa alegi sa oferi diferite sectoare clientilor incearca sa ai site-uri diferite pentru fiecare, cat si conturi de social media.

3. Mesajul marketingului tau
Mesajul trebuie sa fie specific nevoilor si aspiratiilor/ problemelor clientului tau.

4. Gaseste o nisa
Acesta nisa se poate contura dupa raspunsurile pozitive din partea clientilor tai, nivelul de succes si aptitudini sau pasiunea ta. Contextul este foarte important. Iti alegi stilul arhitectural din pasiune, sau alegi ceea ce competitorii tai fac mai putin – aici ne referim mai ales la proiectele care presupun ceea ce piata are nevoie – proiecte eficiente din punct de vedere energetic, de exemplu.

5. Studiul pietei
Fiecare arhitect in parte trebuie sa-si puna clientii pe primul loc, trebuie sa stie ce este bun pentru clientul lui, de ceea ce are cu adevarat nevoie si sa ii ofere acel lucru. Studiul pietei se refera atat la serviciile pe care poti sa le oferi, cat si la clientii potriviti pentru tine.

6. Lasa clientii sa vina ei la tine
Acesta strategie are stransa legatura cu ultimele doua puncte detaliate mai sus. Este important sa stii ceea ce piata are nevoie, sa stii ce intrebari sau probleme au si sa devii expert in acele lucruri. Gasirea clientului potrivit este o garantie a succesului. In momentul in care clientul stie ca tu esti cea mai buna alegere, va veni la tine. Oamenii nu sunt dedicati unui produs sau unui serviciu, ci brandului in sine. Trebuie sa construieste o poveste in jurul caruia clientii tai sa se regaseasca, sa observe ca aveti aceleasi valori si se vor deveni clienti fideli.

7. Foloseste social media
Fiecare arhitect trebuie sa isi construiasca o pozitia in piata din Romania. Este nevoie sa fii prezent pe toate retelele de socializare si sa-ti construiesti o poveste in fiecare dintre ele pentru a atrage clienti potriviti de partea ta.

Acestea au fost cateva strategii de marketing de care arhitectii ar trebui sa se foloseasca pentru un succes garantat.