//Povestea Kingspan: Liderul mondial în soluții avansate pentru clădiri

Povestea Kingspan: Liderul mondial în soluții avansate pentru clădiri

Kingspan, liderul mondial în soluții avansate de izolare și anvelopare a clădirilor, se angajează într-o misiune de a accelera spre un viitor cu emisii nete zero, plasând bunăstarea oamenilor și a planetei în centrul său.

Într-un interviu recent, Nicu Mocanu, Country Manager Kingspan Romania, a dezvăluit evoluția companiei, provocările întâlnite, tendințele în domeniul izolației și anvelopării clădirilor, precum și obiectivele de business pentru următorul an.

Cum a evoluat firma dumneavoastră în ultimul an și cum estimați că va fi activitatea în următoarele 12 luni?

Aș putea spune că ultimul an a fost cu foarte multe provocări dar în același timp cu foarte multe oportunități, evoluția noastră a fost bună, în mod evident simțim și noi contractarea pieței și reticența investitorilor în această perioadă dar suntem pe un trend ascendent. Suntem optimiști, moderați pentru anul viitor, urmărim evoluția pieței și ne adaptăm la fiecare situație așa cum am făcut de fiecare dată când ne-am confruntat cu situații dificile (pandemia, inflația, creșterea prețurilor) și am găsit soluții de fiecare dată.

Cum percepeți situația de pe piață în prezent?

În acest moment piața este  activă, vedem proiecte pe piață dar se simte și o încetinire a ritmului de investiții, discutăm cu mulți investitori și este foarte greu să facem previziuni pentru următorul an.

Credeți că situația din Ucraina a determinat o creștere (sau o scădere) a investițiilor în zona industrială în ultima perioadă?

Da, situația de la graniță, dar sunt și alți factori care au influențat piața și investițiile. După încheierea pandemiei a urmat o creștere masivă a prețurilor la materii prime și energie, inflația foarte mare, toate acestea au contribuit la situația actuală.

Urmăriți cu siguranță tendințele din piață și industrie la nivel regional și internațional. Care sunt principalele trenduri despre care credeți că vor ajunge și în România?

În perioada următoare Uniunea Europeană va introduce reglementări stricte referitoare la protecția mediului și anume reducerea amprentei de carbon.

Avem foarte multe discuții cu clienții noștrii despre protejarea mediului prin folosirea materialelor cu o amprentă scăzută de carbon, în acest sens am implementat programul „Planet Passionate” 2020-2030, care reprezintă strategia de sustenabilitate setată pentru o perioadă de zece ani la nivelul grupului Kingspan, având ca obiectiv un impact pozitiv asupra mediului, din 4 perspective: schimbări climatice, circularitate, protecția mediului natural și apa.

Care sunt principalele inovații pe care le-ați observat în străinătate și vă așteptați să le vedeți și pe șantierele industriale din România?

Noi ca și companie suntem un trendsetter în domeniul inovației și aducem în România cele mai noi produse. Am remarcat tot mai multe proiecte unde discutăm despre acoperișuri cu fotocelule electrice, din acest motiv am adus în România panoul Power Panel, un produs unic cu un sistem complex de fotocelule electrice.                             

Birourile și clădirile industriale încep să devină din ce în ce mai complexe și discutăm de finisaje deosebite, în acest sens am adus în România gama Kingspan Facades (Karrier, Evolution, Matrix DriDesign) sunt câteva exemple de produse noi care încep să fie folosite tot mai mult în mai multe țări europene, am inclus aici și România.

Care sunt cele mai mari provocări pe care le simțiți în prezent în domeniul dumneavoastră de activitate?

Principala provocare rămâne în continuare imprevizibiltatea pieței dar suntem pregătiți cu soluții pentru orice situație.

Care este o schimbare urgentă (legislativă, fiscală, birocratică) pe care ați aplica-o de mâine pentru a impulsiona sectorul?

În primul rând normativele și legile în vigoare trebuie aplicate întocmai pentru a crește calitatea în construcții și a nu lăsa loc de interpretări. Domeniul construcțiilor este într-o dinamică constantă  și ar fi necesar mai multe discuții și consultări cu toți factorii implicați în domeniu.

Care sunt trei proiecte de referință la care lucrați în prezent sau pe care le-ați finalizat în ultimile luni?

Avem foarte multe proiecte la care lucrăm în prezent în foarte multe domenii, de la centre comerciale, unități de producție, centre logistice frigorifice, showroom-uri, săli de sport multifuncționale, sunt foarte multe proiecte în România.

Avem proiecte cu produse unice pe piața din România cum ar fi acoperișul Xdek, panourile cu spumă Quadcore.

Care a fost cel mai bun moment pentru firma dvs. de când activați în acest domeniu? Dar mai puțin bun?

Ca în orice domeniu am avut momente bune dar și momente mai puțin bune. Ceea ce este important este faptul că de 20 de ani activăm pe piața din România și continuăm să aducem produse și servicii unice și de foarte bună calitate pentru clienții noștri.

Care sunt principalele dvs. obiective de business pentru următorul an?

Continuăm să ne dezvoltăm în România prin creșterea permanentă a cotei de piață, dorim să aducem în portofoliul nostru un număr tot mai mare de clienți, în paralel continuăm să dezvoltăm produse noi și unice în domeniul construcțiilor.

De asemenea continuăm să ne îmbunătățim serviciile pentru a fi aproape de cerințele clienților.

Ați lansat produse, materiale sau game noi în România în ultimul an? Aveți în plan o astfel de lansare în următorul an?

Am lansat divizia KLA (Kingspan Light + Air), divizie care oferă soluții profesionale de iluminare, ventilație naturală și extragerea fumului, în domeniul acoperișurilor și fațadelor industriale, divizie care deja funcționează foarte bine în România.

Anul viitor lansăm panourile cu spumă Quadcore LEC (Lower Embodied Carbon), o spumă cu o amprentă foarte scăzută de carbon, soluție prietenoasă cu mediul înconjurător.

Cum ați procedat până acum pentru a face față inflației și mai ales creșterilor de prețuri din energie și ale materiilor prime?

De fiecare dată și la fiecare proiect am discutat cu partenerii noștri, am găsit împreună soluții, o comunicare foarte bună și deschiderea către soluții a fost cheia succesului în această perioadă.

Considerați că poate clienții din România se diferențiază de cei din alte țări (din orice punct de vedere)?

Partenerii noștri își doresc soluții pentru nevoile lor, produse și servicii de foarte bună calitate, aceasta este politica Kingspan în România și în toate țările unde activăm, și partenerii noștri cunosc aceste detalii atât în România cât și în celelalte țări unde activăm.