PPG România se remarcă ca fiind o prezență de încredere pe piața acoperirilor decorative încă din 1997, consolidându-și poziția prin oferirea celor mai bune produse și servicii din domeniu. Compania se distinge prin mărcile de succes, precum OSKAR și Danke!, ceea ce denotă nu doar calitate, ci și o înțelegere profundă a nevoilor clienților.
Într-un interviu recent, reprezentanții PPG România au dezvăluit provocările cu care se confruntă în evoluția lor constantă dar și câteva sfaturi valoroase pentru achiziția corectă de vopsele.
Să începem cu o retrospectivă a anului 2023. Cum s-a văzut piața construcțiilor prin prisma activității companiei? Cum estimați că veți termina anul?
Dacă luăm în calcul toți factorii externi, atât la nivel local, cât și internațional, piața construcțiilor a fost destul de volatilă anul acesta, cu multe proiecte blocate sau oprite, fapt ce a dus automat la un interes mai scăzut pentru segmentul în care activăm. Finalul de an ne aduce însă cifre îmbucurătoare și un pronostic favorabil pentru perioada următoare.
Cum vedeți anul 2024 în ceea ce privește piața proiectelor de construcții? Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. de vopsele în România în următoarele 6-12 luni?
În 2023, investitorii au demarat proiecte mai numeroase față de anul precedent, însă de dimensiuni mai mici. Cred că acest trend va continua și în 2024. În ceea ce privește piața de vopsele, va crește vânzarea pe tot ceea ce înseamnă vopsea lavabilă sau decorativă de interior în detrimentul lavabilei sau decorativei de exterior, care este înlocuită în multe proiecte de folosirea fațadelor ventilate.
Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă de vopsele?
Când vine vorba de alegerea finală într-un proiect, este foarte important de știut că nu există un produs ‘minune’ care să rezolve toate problemele din șantier. De aceea, orice client trebuie asigurat încă de la primele discuții de faptul că beneficiază din partea noastră de suport tehnic gratuit. Este foarte important ca, înainte de orice achiziție, să existe o discuție între noi și client în care să stabilim care sunt nevoile acestuia pentru proiectul său. Așadar, primul sfat ar fi să comunice clar ce își dorește pentru ca noi să venim în întâmpinarea lui cu soluția optimă din punct de vedere tehnic, apoi să aleagă culori și texturi potrivite pentru proiectul respectiv și, nu în ultimul rând, să solicite probe în șantier pentru a testa calitatea produsului pe care urmează să-l folosească și pentru a confirma culoarea aleasă. De asemenea, întrucât gama noastră de culori este foarte mare (peste 2000), îi asigurăm pe clienții noi că beneficiază de consultanță/suport specific în alegerea culorii finale.
Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care le observați că le fac cumpărătorii când achiziționează vopsele?
Prima și cea mai frecventă greșeală pe care o fac cumpărătorii când achiziționează vopsea este aceea că preferă să plătească mai puțin, să cumpere un produs mult mai ieftin decât ceea ce ar avea realmente nevoie, neînțelegând că, de fapt, pe termen lung, nu reduc niciun cost pentru că acel produs nu le va oferi aceeași rezistență în timp și nu are aceleași proprietăți ca un produs dintr-o gamă premium. Pe scurt, nu țin cont de elementele care fac o vopsea mai bună decât alta (de exemplu, pot alege o vopsea ultra-lavabilă de tip Ceramic cu beneficii tangibile pe termen lung față de o vopsea standard).
De multe ori, cumpărătorii fac achiziția bazată pe propriul research sau pe diverse recomandări, fără a cere și opinia unui specialist. În vremurile acestea în care gama de produse este atât de variată și există vopsea pentru orice tip de suprafață, de suport sau se pot produce soluții pentru proiecte speciale, este elementar ca și cumpărătorul să apeleze la un specialist care să îl ajute să facă alegerea corectă.
De asemenea, majoritatea nu iau în considerare o marja de eroare când calculează cantitatea necesară și nu sunt atenți la modul de aplicare al produselor (vorbind, din nou, de clienții care nu cer ajutorul unui specialist). De exemplu, sunt vopsele care necesită diluție sau vopsele care se pot aplica fără a fi diluate, dar și această diluție trebuie făcută conform specificațiilor tehnice ale produsului respectiv. Așadar, de multe ori, clientul se trezește fie că rămâne cu găleți în plus, fie trebuie să facă o suplimentare de comandă.
Dacă ar fi să vă raportați la concurența directă, care ar fi un top 3 atuu-uri care vă plasează în fața acesteia?
Nu aș vorbi despre ceea ce ne plasează în fața concurenței, ci mai degrabă despre atu-urile cu ajutorul cărora reușim să ne păstrăm clienții mari de ani de zile și care atrag anual clienți noi: suportul tehnic dedicat în orice proiect, indiferent de dimensiuni, transparența în relațiile cu colaboratorii noștri și faptul că reușim să păstrăm un raport calitate-preț competitiv.
Care sunt 2-3 proiecte recente la care lucrați sau le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?
Echipa din care fac parte activează pe segmentul B2B, așa că numărul proiectelor recente sau finalizate recent este destul de mare, toate fiind proiecte private și majoritatea rezidențiale. Ca și soluții tehnice, putem menționa Oskar Amorsa Opaca+ Oskar Proxpert ExtraMat (unul dintre cele mai vândute sisteme în momentul de față) sau Oskar Amorsa Zero Mucegai + Oskar Total.