//Peste 100 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres se vor inaugura în România în 2023

Peste 100 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres se vor inaugura în România în 2023

Într-un an marcat de promisiuni semnificative în domeniul infrastructurii rutiere, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a adus vești îmbucurătoare pentru dezvoltarea rețelei de transport din România. Cu perspective încurajatoare pentru anul 2023, CNAIR a anunțat planurile de a inaugura o rețea extinsă de autostrăzi și drumuri expres, totalizând peste 100 de kilometri, într-un efort de a spori conectivitatea și mobilitatea în țară.

Potrivit informațiilor furnizate de CNAIR, în acest an se are în vedere deschiderea a șase segmente de autostrăzi și drumuri expres:

1.Autostrada Transilvania (Nușfalău – Suplacu de Barcău) – Lungime: 13,55 km. Progres fizic: 90%.

2. Autostrada Transilvania (Chețani – Câmpia Turzii) – Lungime: 15,70 km. Deși termenul contractual este anul 2024, se observă o progresie eficientă din partea antreprenorului, fapt ce va permite finalizarea lucrărilor înaintea termenului asumat. S-a stabilit ca sfârșitul anului 2023 să fie termenul asumat de către antreprenor pentru finalizarea acestui segment. Progres fizic: 37,86% (la momentul rezilierii), 32% (stadiul actual).

3. Autostrada A0 – Lotul 2 Sud (Vidra – Bragadiru) – Lungime: 16,30 km. Progres fizic: 80,44%.

4. Autostrada A0 – Lotul 2 Nord (Corbeanca – Afumați) – Lungime: 19 km. Similar cu situația precedentă, deși termenul contractual este 2024, eforturile susținute ale antreprenorului sugerează că lucrările vor fi finalizate înainte de termenul stabilit. S-a fixat sfârșitul anului 2023 ca termen asumat de către antreprenor. Progres fizic: 72%.

5. Drum expres Craiova – Pitești – Tronsonul 3 (Valea Mare – Colonești) – Lungime: 31,75 km. În ciuda termenului contractual din 2024, mobilizarea intensă a antreprenorului indică finalizarea anticipată a lucrărilor. S-a agreat ca sfârșitul anului 2023 să fie termenul asumat de către antreprenor. Progres fizic: 71%.

6. Drum Expres legătura Oradea – A3 (Autostrada Transilvania) – Lungime: 19 km. Chiar dacă termenul contractual este aprilie 2024, antreprenorul manifestă o determinare puternică, sugerând că lucrările vor fi terminate înainte de termenul stabilit. S-a stabilit sfârșitul anului 2023 ca termen asumat de către antreprenor. Progres fizic: 66%.

În ansamblu, în decursul anului 2023, se preconizează inaugurarea a 116,3 km de drumuri rapide, distribuiți astfel: 64,55 km de autostradă; 50,75 km de drum expres.

În ceea ce privește finalizarea așteptatelor autostrăzi din România:

Este planificată finalizarea mai multor proiecte de autostrăzi și drumuri expres până în 2027, cu unele proiecte extinzându-se până în anii următori.

De exemplu, pentru secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, respectiv Sibiu-Boița, lot 2, și secțiunea 2 Boița-Cornetu, cu o lungime totală de 31,3 km, termenul de finalizare este stabilit în anul 2028. În ceea ce privește secțiunea 3 Cornetu-Tigveni, de 37,4 km, se estimează că va fi completată în anul 2027.

Referitor la secțiunea 5, respectiv sectorul Curtea de Argeș-Pitești, lung de 30,3 km, lucrările se află în stadiul fizic de 36% și sunt planificate să se încheie în anul 2025. Această secțiune de drum este deosebit de importantă pentru România, dat fiind că șoferii care tranzitează între București și alte destinații se confruntă adesea cu dificultăți pe Dealu Negru, unul dintre cele mai periculoase trasee rutiere din țară.

În ceea ce privește mult așteptata Autostradă a Moldovei, cu o lungime de 320 de kilometri, planurile indică finalizarea acesteia cel târziu în anul 2026, în conformitate cu acordurile semnate de Guvern prin PNRR.

2804 proiecte de infrastructură în lucru în România, potrivit Victa.ro

Conform unei analize amănunțite realizate de către Victa – asistenta ta virtuală de ofertare la șantiere, în prezent, România găzduiește un impresionant număr de 2804 de proiecte de infrastructură rutieră, semnificativ în creștere față de anul precedent. Aceste proiecte, care variază în dimensiuni, după cum se poate observa și în harta de mai jos. București ocupă prima poziție în ierarhia, fiind urmat de Constanța și, respectiv, Sibiu, în ceea ce privește extinderea rețelei de drumuri rutiere în fiecare județ.