//Makyol, constructorul din Istanbul care ar putea reconfigura hărțile autostrăzilor din România

Makyol, constructorul din Istanbul care ar putea reconfigura hărțile autostrăzilor din România

În anul 2023, pe piața construcțiilor autostrăzilor din România, un nume proeminent s-a impus rapid: Makyol, o companie cu sediul la Istanbul, Turcia, care a devenit al treilea constructor în funcție de numărul de kilometri de autostradă contractați. Cu posibilitatea de a ocupa locul doi, la egalitate cu gigantul WeBuild din Italia, Makyol se află în centrul atenției, mai ales că ar putea semna și contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș (A 13), conform informațiilor economedia.ro.

În prezent, liderul încontestabil al constructorilor autostrăzilor din România este UMB, cu aproape 500 de kilometri contractați. Pe locul doi se află WeBuild, care lucrează pe lotul 5 al Autostrăzii Sibiu-Pitești și are în proiectare 37 de kilometri pe lotul 3 Tigveni-Cornetu, totalizând 67 de kilometri de autostradă. Makyol, cu deja 34 de kilometri semnați pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, se pregătește să semneze și pentru lotul 1 (15 km), fiind în discuții pentru lotul 2, adăugând alți 20 de kilometri la portofoliu. Prin aceste contracte, Makyol depășește Alsim Alarko cu 34 de kilometri în șantier pe A0 București Sud. Alți constructori, cum ar fi Strabag, Mapa-Cengiz, și alții, se întrec pentru proiecte distincte pe autostrăzi și drumuri expres.

Fondată în 1965 la Istanbul, Makyol a participat la proiecte majore, inclusiv la Autostrada Gebze-Orhangazi-Izmir cu o lungime de 377 de kilometri. Unul dintre punctele de referință notabile este podul „Osman Gazi” peste Marea Marmara, cu o lungime de 2620 de metri, însoțit de 18 kilometri de viaducte și 7 kilometri de tuneluri.

Autostrada Sibiu – Făgăraș:

Această autostradă de 68 de kilometri, cu un drum de legătură de 5 km (Lot 4), este împărțită în patru loturi. Durata totală de realizare este de 48 de luni, dintre care primele 12 sunt dedicate proiectării, iar următoarele 36 pentru construcție. Cele patru tronsoane ale autostrăzii au lungimi și valori estimate astfel:

  1. Tronsonul 1 (Sibiu – Avrig – Mârșa): 14 km, valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
  2. Tronsonul 2 (Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos): 19,92 km, valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
  3. Tronsonul 3 (Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus): 17,61 km, valoare estimată între 1,836 și 2,1 miliarde lei.
  4. Tronsonul 4 (Sâmbăta de Sus – Municipiul Făgăraș): 16,26 km + Drum de legătură cu DN1 (5,65 km), cu o valoare totală estimată între 1,1 și 1,37 miliarde lei.

Această investiție de aproape 7 miliarde de lei reprezintă prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km), CNAIR a semnat în august 2021 un contract cu SEARCH pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiectului Tehnic, cu un termen de doi ani. În ceea ce privește A13 Brașov – Bacău, CNAIR a programat termenul de desemnare a câștigătorului pentru contractul Studiului de Fezabilitate pe 6 octombrie 2023, însă câștigătorul nu a fost încă anunțat.

Explorează posibilități de implicare în proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere

Implicarea în proiecte de dezvoltare a infrastructurii rutiere poate aduce beneficii semnificative atât comunității, cât și dezvoltării afacerii tale. Un pas simplu pe care îl poți face este să verifici dacă județul tău se află pe lista proiectelor de construcție a infrastructurii rutiere. Află mai multe și explorează oportunitățile de contribuție accesând Victa.ro.

SURSA ARTICOL