Departamentul de Transport din Indiana este în parteneriat cu Universitatea Purdue și compania germană de tehnologie de infrastructură Magment pentru un proiect pilot de dezvoltare a primului segment de autostradă din țară care conține tehnologii wireless pentru încărcarea vehiculelor electrice în timpul mersului.
Proiectul face parte din Advancing Sustainability prin intermediul Powered Infrastructure for Roadway Electrification ( ASPIRE ), o inițiativă de cercetare și dezvoltare finanțată de Fundația Națională a Științei pentru a accelera electrificarea sustenabilă și echitabilă a transportului.
Purdue și INDOT își vor documenta rezultatele studiului pentru a-i ghida pe ceilalți din întreaga lume care examinează această nouă tehnologie, mai ales având în vedere că este o inovație recentă, în mare parte netestată.
„Intenția ar fi ca partenerii să publice toate concluziile la care ajungem și să le pună la dispoziția publicului”, a declarat Scott Manning, șef adjunct de personal la INDOT. „Oricine operează în acest spațiu va putea utiliza datele pentru propriile cercetări sau pentru dezvoltarea produselor.”
INDOT urmărește instalarea tehnologiei în zone care experimentează trafic intens de camioane comerciale pentru a sprijini trecerea acestora la alimentarea electrică. Partenerii nu au luat încă o decizie fermă în legătură cu locația proiectului.
„În faza finală vrem să dobândim o înțelegere puternică a modului în care această tehnologie ar funcționa zi de zi și a viabilității sale pe scară largă”, a spus Manning. „Obiectivul nostru ar fi să obținem date care ar informa dacă acest proiect este ceva ce am putea face la nivel de stat și să fie implementaț la scară globală”.
Aceștia intenționează să testeze rezistența magnetică a străzii, durabilitatea și funcționalitatea în condiții meteorologice diferite. Unii ingineri cred că regiunile calde vor avea mai mult succes cu această tehnologie decât climatele reci, cel puțin inițial, a declarat Mark Kosowski, director tehnic la Institutul de Cercetare a Energiei Electrice. Acesta explică faptul că statelor le este greu să țină pasul cu întreținerea drumurilor, iar acest lucru este valabil mai ales în zonele cu ierni aspre. Incorporarea de elemente scumpe precum componentele electrice aferente ar putea face întreținerea mai complexă și mai costisitoare, a spus acesta.
„Încercăm să punem în aplicare aceste condiții la proiectul nostru pentru a ne asigura că poate rezista la variații mari de temperatură, dacă apa pătrunde în sistem și dacă distanța dintre receptorul vehiculului și emițătorul de pe carosabil variază”, explică Pekarek de la Purdue.
Sursă: constructiondive.com