//HORECA – semnele revenirii

HORECA – semnele revenirii

Tot mai des se vorbește în spațiul public despre încheierea pandemiei și revenirea la normalitate, o revenire cu însemnătate mult mai mare pentru piața HORECA.

Anul 2020 a pus sub semnul întrebării sustenabilitatea multor firme din domeniu, fie că vorbim despre furnizori de materiale, echipamente și dotări, arhitecți și designeri interiori, cu toții au fost afectați și rând pe rând nevoiți să se reorienteze pentru a putea depăși acest moment nefast.

În mod uzual, segmentul HORECA reprezintă un potențial important pentru toți acești actori, mai ales în contextul în care investițiile antreprenorilor din acest mediu sunt cu precădere mult mai vizibile în decât în alte state.

În anii trecuți, până în 2020, amenajarea cafenelelor și restaurantelor a reprezentat un aspect foarte important, aproape imposibil de ignorat. Societatea IM Design Studio, a ajuns la un nivel de maturitate în care consumerismul și nivelul de apreciere pentru activitățile de servit masa și cafeaua în oraș au adus în prim plan o cerere care s-a tradus într-o industrie profitabilă, dirijată în multe cazuri de aparențe estetice bine definite.

Cafenelele și restaurantele ce și-au făcut apariția în ultimii ani au adus un aport important pe scena designului de interior și de aceea putem spune că odată cu pandemia, căderea a fost mai bine resimțită de cei din domeniu.

Cu toate acestea, unii antreprenori au profitat de ocazia închiderii cafenelelor la interior pentru a putea reamenaja sau amenaja de la zero noi spații care așteaptă închiderea oficială a pandemiei în corelare cu debutul sezonului estival.

În perioada aceasta, contrar aparențelor, unele birouri de arhitectură precum IMDS și-au conservat energia și au avut posibilitatea de a gândi noi spații în zona HORECA.

Unul dintre proiectele IMDS în curs de finalizare este Cafeneaua Gloria Jean’s din Cluj Napoca, un brand consacrat, cu o viziune flexibilă în care elementele industriale se armonizează perfect cu materiale fine. Cromatica una tipică pentru brandul GJ, completează în mod plăcut accentele contemporane ale spațiului atipic ce oferă o priveliște plăcută spre Lacul Gheorgheni.

Sursa articol: IM Design Studio