Istoria companiei a început în anul 1963 – Theo Förch a înfiinţat o firmă în Neuenstadt-Kochertürn. Cu hărnicie, viziune de perspectivă şi o intuiţie sigură a dorinţelor clienţilor, a adus firma la dimensiuni impunătoare. Astăzi, după mai bine de 50 de ani, FOERCH face parte din întreprinderile de top cu vânzare directă de articole consumabile, articole de montaj şi de ancorare pentru ateliere şi industrie. În ciuda tuturor succeselor, FOERCH nu a pierdut niciodată contactul cu baza. Mai multe despre piața de profil și despre obiectivele propuse pentru următoarea perioadă aflăm de la dl Liviu Sonea – General Manager – FOERCH ROMANIA
Care sunt sfaturile pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă a produselor pe care compania dumneavoastă le comercializează?
Cel mai important sfat pe care pot să îl ofer unui client nou, și nu numai, este acela de a evalua furnizorii înainte de achiziție din punct de vedere a: gamei de produse oferite, a potențialului de vânzare, a gradului de încredere, a calității, a capacității de livrare și a cheltuielilor ascunse. Avantajele majore ale unei astfel de analize sunt: reducerea numărului de furnizori, a cheltuielilor pe termen lung, a numărului de facturi și implicit, a volumului de muncă.
Tocmai de aceea, la FOERCH deținem un spectru larg de produse pentru a răspunde tuturor cerințelor de pe piață, precum și consultanți specializați în domeniu. Sortimentul nostru cuprinde materiale consumabile, scule, produse chimice pentru atelier, dotare pentru ateliere, scule diamantate, produse chimice pentru construcţii, elemente de ancorare, izolaţii pentru ţevi, elemente de ventilaţie pentru acoperişuri şi multe altele. Experiența acumulată în cei 15 ani de activitate, pe piața din România, ne-a învățat să ne adaptăm schimbărilor astfel încât să putem oferi produse și servicii de calitate, flexibilitate și promptitudine.
Un alt aspect de luat în considerare, este acela de a colabora îndeaproape cu unul dintre reprezentanții noștri de vânzări. În felul acesta evităm greșelile survenite în procesul de selecție și achiziție. De asemenea, ne asigurăm că produsul/soluția tehnică oferită corespunde nevoilor pe care aceștia le au.
Al treilea sfat este acela de a nu face compromisuri la calitatea produselor, în favoarea prețului. Această abordare poate genera pierderi și costuri suplimentare pe termen lung, fiind una neprofitabilă.
Care sunt capcanele/greșelile des întâlnite pe care observați că le fac cumpărătorii când achiziționeaza produse similare cu cele pe care le oferiți?
Una din capcanele clasice, indiferent de tipul de produs de care discutăm este rabatul la calitate sau de la profesionalism. Colegii noștri stiu exact ce sfaturi să ofere, astfel încât orice potențial cumpărător să facă alegerea corectă, eficientă și favorabilă.
O altă greșeală frecventă este aceea că nu se iau considerare toate beneficiile noastre: plata la termen, consilierea tehnică și service-ul nostru.
Care sunt 2 – 3 proiecte recente la care lucrați sau pe care le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?
Recent am inaugurat noul sediu al companiei, un proiect foarte complex în care am avut ocazia să folosim o varietate de produse și soluții marca Foerch. Am folosit articole din domeniul construcțiilor, instalațiilor electrice, sculelor, produse chimice și nu în ultimul rând elemente de fixare şi ancorare.
Un exemplu detaliat poate fi Folia protecție Hygrofol 140 – o soluție profesională de protecție acoperiș universală din 3 straturi, rezistentă la rupere, foarte permeabilă la vapori. Membrana este realizată din pâslă de polipropilenă microporoasă. Produsul respectă condițiile standardului pentru folii anticondens ZVDH clasa UDB-A și USB-A și este indicat pentru acoperișuri cu înclinația de min. 16°. Mai multe detalii legate de folia de protecție Hygrofol 140 folosită găsiți accensând acest link.
Care sunt provocarile momentului în segmentul în care activați?
Piața în care activează compania este foarte fragmentată. Evoluția acesteia nu poate fi prezisă în momentul de față. Provocările din acest segment nu sunt diferite de cele din întreaga piață: gestionarea efectelor valului inflaționist, care a afectat puternic puterea de cumpărare și a facut ca lanțurile economice să înregistreze perturbări semnificative, mai ales ca urmare a exploziei costurilor de producție, operare în principal din zona resurselor energetice (curent electric, gaze, carburanți) dar și de distribuție a mărfurilor. Cu toate aceste provocări, continuăm să ne îmbunătățim activitatea și să creștem brandul Foerch pe piața din România, așa cum o facem din 2008.
Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. în Romania în următoarele 6-12 luni?
În general, mediul de afaceri este rezervat și pesimist pentru perioada următoare. Se estimează că economia nu va avea o creștere în următoarea perioadă, poate de abia din al treilea trimestru. Unii economiști preconizează că va fi un an chiar mai prost decât 2022, cu o presiune financiară și mai mare. De asemenea, la nivel de inflație se așteaptă ca trendul ascendent să se domolească începând cu al doilea trimestru al anului 2023.
Ne puteți spune câteva din obiectivele FOERCH pe care le implementați în această perioadă?
În perioada următoare ne concentrăm pe găsirea de soluții pentru a fi cât mai aproape de nevoile clienților și furnizorilor noștri astfel încât împreună să creăm premisele unor parteneriate reciproc avantajoase.
Investim în continuare în dezvoltarea reprezentanților tehnici de vânzări. Credem cu tărie că rezultatele noastre depind de o forță de vânzări eficientă, unită și pregătită să facă față oricărei provocări.