Grupul Foerch a fost ȋnființat ȋn urmă cu 60 de ani, ȋn Germania, iar astăzi are filiale în 22 de țări europene și peste 55 de filiale sau firme partener în întreaga lume. În România, compania își desfășoară activitatea din anul 2008. Foerch România face parte acum din companiile de top cu vânzare directă de articole consumabile, articole de montaj şi de ancorare pentru construcții, pentru ateliere şi industrie, cu sediul ȋn Brașov. Mai departe, ne vom adânci în evoluția și perspectivele Grupului Foerch în România, explorând aceste aspecte într-o discuție cu Liviu Șonea, Director General Foerch România.
Afaceri ȋn creștere, de peste 13 milioane de euro, ȋn 2023
Foerch România, una dintre companiile de top ȋn vânzări de articole consumabile, de montaj şi de ancorare pentru construcții, ateliere şi industrie, parte a concernului german Foerch, sărbătorește, anul acesta, 15 ani de prezență pe piața locală, cu un nou sediu, ȋn Brașov, ȋn valoare de aproape 4 milioane de euro. Cifra de afaceri estimată pentru 2023 este de peste 13 milioane de euro, ȋn creștere cu 10% față de 2022. Ȋn ultimul deceniu și jumătate, Foerch România și-a extins constant echipa, de la 74 de angajați (2008), la 162 (prezent) și continuă să caute noi membri pentru a susține dezvoltarea. Ȋn ceea ce privește portofoliul de produse, compania a pornit cu 30.000 de articole și a ajuns, astăzi, la peste 150.000.
“Suntem într-un moment de triplă sărbătoare, în care aniversăm 60 de ani de la înființarea grupului, 15 ani de la debutul activității în România și mutarea în casă nouă, după o investiție de peste 3,8 mil euro.
M-am alăturat echipei Foerch la jumătatea anului 2010, iar la finalul acelui an, am înregistrat o cifră de afaceri de 10 milioane de lei și am închis primul an fără pierderi. Discutam atunci, cu conducerea concernului, planuri de dezvoltare a businessului și ne propuneam să dublăm vânzările, ceea ce la momentul respectiv ni se părea o super provocare pentru echipa de aici. La 13 ani distanță, estimăm o cifră de afaceri de peste 13 mil. de euro. …”, spune Liviu Șonea, Director General Foerch România.
De la debutul pe piața locală, Foerch România a crescut constant, din punct de vedere al cifrei de afaceri și al numărului de clienți. Compania a ajuns la peste 15.000 parteneri, din industrii diverse, precum cea auto (55% din CA) sau construcții (35% din CA).
Compania a pornit cu 74 de angajați, ȋn 2008, și a extins echipa, până la 162 de membri, dintre care 123 de consultanți de vânzări și 37 personal birouri și logistică. 17 persoane sunt ȋn firmă ȋncă de la ȋnceput. Foerch caută, ȋn continuare, noi colegi, din dorința de a răspunde nevoilor a cât mai mulți clienți, din diverse industrii.
Evoluția portofoliului de produse este, de asemenea, impresionantă – de la distribuția a peste 30.000 de articole ale companiei mamă, la peste 150.000 de articole, ale mai multor producători. Sortimentul actual cuprinde materiale consumabile, scule, produse chimice pentru atelier, dotare pentru ateliere, scule diamantate, produse chimice pentru construcţii, elemente de ancorare, izolaţii pentru ţevi, elemente de ventilaţie pentru acoperişuri şi multe altele.
Sediu nou, de peste 4.400 mp, ȋn Brașov
Noua construcție se desfășoară pe o suprafață de peste 4.400 mp, dintre care 3.300 mp reprezintă noul depozit și peste 1.100 mp constituie partea de birouri, săli de training și de ședințe. Sediul are o arhitectură modernă, include soluții inovatoare, eficiente energetic și prietenoase cu mediul. Ȋn interiorul depozitului, a fost amenajat un spațiu dedicat activității de servisare a produselor. Clădirea promovează eficiența energetică și durabilitatea, având panouri solare, iluminat cu led-uri și alte facilități ecologice.
”…Investiția a fost gândită pentru a susține dezvoltarea companiei pe următorii cinci-zece ani, dar a fost proiectată astfel ȋncât să putem mări capacitatea de depozitare cu încă 1.800 mp și suprafața de birouri cu încă 350 mp, în momentul în care această extindere va fi necesară”, completează Liviu Șonea.
Foerch România a înregistrat o evoluție semnificativă în cei 15 ani de activitate pe piața locală, extinzându-și portofoliul de produse, echipa și infrastructura, și promovând soluții ecologice în noul sediu din Brașov.