La fel ca orice altă formă de artă, vizualizarea de arhitectură are puterea de a mișca publicul, fie că este vorba despre client, potențiali clienți sau viitori locuitori. Când aceștia pot experimenta efectiv designul, sunt mai predispuși să interacționeze, să colaboreze și să își exprime părerea cu mult înainte de versiunea finală, oferindu-le un sentiment de contribuție la ansamblu.
Dar cum poate un client să experimenteze cu adevărat designul? Noile dezvoltări 3D aduc prezentări captivante și interactive comunității de design. Cea mai simplă dintre aceste noi metode este vizionarea în timp real, în care arhitectul și clientul pot parcurge și explora designul împreună pe ecran. Astfel de colaborări se pot realiza cu toate persoane în aceeași cameră sau la distanță.
De acolo este un pas rapid către realitatea virtuală, unde același design poate fi transformat cu ușurință într-o experiență VR. În virtutea nivelului puternic de imersiune pe care îl oferă, realitatea virtuală poate fi un mod puternic de a implica părțile și de a le determina să vadă cu adevărat produsul creat.
Multe alte forme de media sunt posibile prin redarea în timp real în Unreal Engine. Importând fișierul CAD 3D în Unreal Engine, puteți începe imediat să explorați designul în 3D. Odată cu adăugarea de instrumente avansate de redare, cum ar fi iluminarea trasată cu raze, optimizarea și texturile de înaltă rezoluție, Unreal Engine a ajuns un instrument de prezentare profesional pentru vizualizarea de arhitectură.
Companii precum Zaha Hadid Architects, HOK și Foster + Partners folosesc vizualizarea în timp real pentru a produce experiențe captivante și interactive pentru clienții lor. ZHA, de exemplu, importă în prezent majoritatea proiectelor lor în Unreal Engine și creează instrumente în timp real pentru revizuire și prezentare. ZHA a produs, de asemenea, un configurator pentru proprietăți imobiliare, oferind clienților posibilitatea de a-și proiecta propriile case de vacanță pe baza alegerilor prestabilite.
Mai mult, companii precum Buildmedia duc lucrurile cu un pas mai departe prin dezvoltarea gemenilor digitali. Chiar și pentru tipurile de modele 3D mari și complexe necesare pentru gemenii digitali și orașele inteligente, Unreal Engine poate importa datele eficient. În ceea ce privește fluxurile de date continue de care are nevoie un digital twin pentru actualizări, Unreal Engine vine cu un sistem de scriptare ușor de utilizat numit Blueprint care permite configurarea acestor funcții avansate fără a fi nevoie de programare.
Multe studiouri, precum HOK, folosesc Twinmotion pentru vizualizarea în timp real. Cu interfața sa ușor de utilizat, Twinmotion este o alegere obișnuită pentru cei care abia încep munca pe teren. Un alt flux de lucru comun constă în lansarea proiectelor în Twinmotion, apoi importarea lor în Unreal Engine atunci când sunt necesare instrumente mai avansate.
Sursă: archdaily.com