//Ovidiu Tomoiaga, General Manager TermoExpress: „Acum când încep să se redefinească valorile apar uriașe oportunități care în vremuri normale nu ar fi existat”

Ovidiu Tomoiaga, General Manager TermoExpress: „Acum când încep să se redefinească valorile apar uriașe oportunități care în vremuri normale nu ar fi existat”

TermoExpress a apărut in 2007 din dorința de a satisface nevoile naționale ale sectorului construcțiilor din România. Activitatea principală este producerea și vânzarea ușilor și ferestrelor din Aluminiu, PVC, lemn sau mixte, precum și alte sisteme de închidere și umbrire: rulouri, pereți cortinați, verande, uși automate, uși de garaj și diverse profile și accesorii. Ce a însemnat perioada de pandemie și care au fost produsele vedetă, dar și ce planuri au pentru viitor am aflat chiar de la dl Ovidiu Tomoiaga, General Manager TermoExpress.

Ce impact a avut starea de urgență instaurată de pandemie asupra business-ului?

Traversăm momente interesante în care mulți dintre noi am reușit să ne redescoperim personal și profesional. Cred că acum vedem mai clar importanța pe care o are pentru noi familia, colegii sau partenerii de afaceri. Ne-am făcut timp sa reflectăm și să ne redefinim prioritățile și sunt convins că toți am avut nevoie de asta.

“Bad times are good for business!”

Acum când încep să se redefinească valorile apar uriașe oportunități care în vremuri normale nu ar fi existat. Schimbările de trend și de mentalitate, presiunea economică și recalibrarea intereselor ne provoacă să ne reinventăm.

Din fericire activitățile noastre zilnice nu au fost afectate de pandemie. Birourile de ofertare și proiectare, la fel și departamentele noastre de producție au lucrat în regim normal. Am avut multe proiecte de finalizat, iar “pauza” din Starea de Urgență ne-a ajutat să aducem numărul lor la zi. Am continuat sa facem stocuri de materie primă și am cerut furnizorilor garanții suplimentare cu privire la livrarea lor la termen.

În această perioadă am luat măsuri speciale pentru siguranța angajaților și a transportatorilor. Am montat pe ușile din toată fabrica mânere antimicrobiene Pure Handle, am impus personalului purtarea măștii și igienizarea regulată a mâinilor și a spațiilor de lucru și am desemnat un manager care să monitorizeze atent implementarea și respectarea noilor proceduri de protecție împotriva noului coronavirus.

În continuare suntem optimiști și încercăm să avem grijă de noi și de cei din jur.

Care a fost produsul vedetă al companiei în acest an și ce estimări aveți pentru anul următor?

De departe mânerele antimicrobine Pure Handle!

Acest produs a intrat în viața noastră ca o necesitate la actuala pandemie și a devenit în câteva luni indispensabil pentru toți clienții noștri în prevenția infecțiilor cu bacterii și virusuri. Implementarea acestor mânere s-a realizat aproape instant, Spitalele din Cluj-Napoca fiind primele care au beneficiat de avantajele uimitoare ale acestor mânere de uși. Ulterior am extins aplicarea tratamentului antimicrobian Pure Handle și la gama de uși Porte Royale pe întreg sistemul, toc, panel și feronerie. Rezultatul – același produs premium dar mai sigur pentru sănătate.

Astăzi, datorită tehnologiei PureHandle, pot spune cu mândrie că avem nu doar cele mai performante produse de pe piață, dar și cele mai sigure din punct de vedere medical. Producând și comercializând produse antimicrobiene, noi practic zilnic SALVĂM VIEȚI!

Având în vedere experiența în domeniu, vă invităm să ne spuneți 2 secrete din culisele pieței în care activați.

Termo Express a apărut în 2007 din dorința de a satisface nevoile naționale ale sectorului construcțiilor din Belgia, Franța, Elveția, Italia și România. Activitatea principală este producerea și vânzarea ușilor și ferestrelor din Aluminiu, PVC, lemn sau tâmplărie mixtă, precum și alte sisteme de închidere și umbrire: rulouri, pereți cortinați, verande, uși automate sau uși de garaj. Experiența de până acum ne-a învățat că nu există nimic mai important decât onorarea comenzilor la timp și relația pe care o ai cu clientul. Tocmai de aceea ne-am creat propriul serviciu de transport și începând cu 2013, majoritatea livrărilor au fost efectuate cu camioane proprii sau prin parteneri autorizați, rata livrării comenzilor atingând procentul de 98% în perioada 2017-2019.

Peste 90% dintre clienții noștri sunt din afara țării, asta înseamnă ca relațiile noastre comerciale trebuie să se bazeze pe încredere și profesionalism. Avem clienți cu care lucrăm de peste 10 ani, cu comenzi de sute de mii de euro și cu care nu ne-am întâlnit niciodată personal. Ceea ce face ca relațiile noastre să funcționeze este faptul că facem totul cu pasiune și ne respectăm partenerii, fiind alături de ei pe tot parcursul proiectelor și după.

Ce v-ați propus pentru 2020 în materie de investiții și dezvoltare a business-ului?

Anul acesta avem ca obiectiv consolidarea poziției de producător de tâmplărie pe piețele din Uniunea Europeană prin modernizarea capacității de producție și dezvoltarea parteneriatelor pe care le avem cu italienii de la Porte Royale și britanicii de la Pure Handle.

Dacă ar fi să alegeți, de-a lungul timpului ce a fost mai dificil: să mențineți portofoliul actual de clienți și colaboratori sau să atrageți alții noi?

Este mult mai scump să atragi un partener nou decât să-l fidelizezi pe unul existent. Pe de altă parte, cel mai corect marketing îl face recomandarea clienților. Misiunea noastră este să oferim servicii și produse inegalabile industriei, oferind în același timp o alegere responsabilă pentru mediul înconjurător. Suntem o echipă dedicată, cu un mindset orientat spre inovație ce are în spate filozofia de a transforma lucrurile bune în lucruri excepționale. Suntem responsabili și respectăm promisiunile pe care le facem. Vrem să oferim valoare cu orice preț, astfel încât fiecare client să beneficieze de o experiență unică și completă. Pe lângă calitatea produselor si serviciilor noastre, acordăm o deosebită atenție întregii experiențe TermoExpress.

Cum ar arăta un top 3 factori care au influențat creșterea companiei în toată activitatea până în prezent?

In primul rând interesul constant pentru inovație, pentru găsirea unei nișe în care să excelăm. Însă dezvolatarea unor produse sau sisteme la un nivel ridicat presupune implicarea unor oameni pasionați de ceea ce fac, buni profesioniști care să dorească să-și depășească limitele, crearea unei echipe unite și eficiente, care să comunice excelent atât profesional, cât și personal. Toate acestea au fost realizate pentru a satisface nevoile unui public țintă pretențios, exclusivist și avangardist.

Unde v-ați dori să vedeți compania peste 20 de ani?

Vreau să vă împărtășesc o întâmplare care a provocat schimbarea viziunii și a parcursului nostru: în urmă cu câțiva ani am participat ca și vizitator la un târg internațional de uși și sisteme de tâmplărie în Germania.

Intenționam să introducem în piață un sistem de uși premium care să poată fi livrate oriunde în Europa în 10 zile și vroiam să știu dacă sistemul nostru se aliniază din punct de vedere tehnic la standardele solicitate. Eram încântat după ce am parcurs aproape toate standurile, ușole noastre erau calitativ cel puțin la nivelul majorității expozanților, prețurile noastre erau foarte bune și în plus aveam avantajul unic de a putea livra în timp record uși cu dimensiuni personalizate. Totul era perfect. Totuși, înainte de a pleca, am descoperit un ultim stand cu uși, unul spectaculos, asemănător unei prezentări auto unde un Ferrari roșu radiază între un Mercedes Vito albastru și un Vw passat gri. Când am văzut conceptul acela, în care inovația și perfecțiunea erau clar obiectivele principale ale brandului, mi-am dat seama că nu vreau să trăiesc pentru a produce uși cu livrare rapidă, ci vreau să fac ceva excepțional, ceva diferit. Dacă acei producători făceau Ferrari în materie de uși, mi-am zis că eu trebuie să fac Lamborghini-ul ușilor.

Deci unde vom fi peste 20 de ani? Lansând cel mai spectaculos model de ușă Porte Royale la expoziția Fensterbau Frontale de la Nuremberg.

Care considerați că a fost cel mai ambițios proiect la care ați luat parte până în prezent?

Fără discuție, cel mai ambițios proiect al nostru este Porte Royale, însă proiectul de suflet în care mă regăsesc eu personal, este PureHandle. Cred cu adevărat că putem ajuta în mod real la transformarea lumii prin educație și responsabilizare. Abia acum am înțeles faptul că termenul “dezvoltare durabilă’’ nu este o noțiune abstractă, ci un deziderat realizabil prin implicarea noastră a tuturor, fiecare în domeniul în care activăm.

Considerați că în momentul de față clienții sunt suficient de educați și vin cu „lecția învățată” atunci când ajung la dvs?

Lucrurile evoluează foarte repede. Tehnologiile noi și inovative apar la tot pasul și fiecare an aduce noi soluții la nevoile noastre de confort, siguranță sau exclusivism. Din acest motiv nu ne așteptăm ca partenerii noștri să cunoască acest domeniu ci credem că este datoria noastră să facem educație, să filtrăm din multiplele opțiuni care există și să le recomandăm alegerea perfectă în funcție de ceea ce caută și au nevoie ei cu adevărat.

3 lucruri care nu lipsesc din rutina zilnică?

Consider că în viață totul se rezumă la acțiunea de a fi echilibrat în timp ce evoluezi. Suntem suma a ceea ce facem în mod repetat. Pentru aceasta este elementar sa citim în fiecare zi ceva nou, să petrecem timp de calitate împreuna cu familia și prietenii, să facem sport și probabil cel mai important lucru, să ne amelioram cotinuu relația cu Dumnezeu, prin tot ceea ce facem.