O companie cu experiență de peste 7 ani pe piața din România, Datta Business Consulting s-a remarcat drept un partener solid axat pe încredere, calitate și valoare. Cunoscută drept reprezentant al brandului LUXARD Lighting în țara noastră, firma și-a propus să implementeze cele mai eficiente soluții de iluminat cu LED-uri. Cum au ajuns aici și ce planuri de viitor au am aflat chiar de la dl Marius Racasan – General Manager Datta Business Consulting.
Ce înseamnă LUXARD pentru piața sistemelor de iluminat cu LED-uri?
Înființată în anul 2012 la Cluj-Napoca, firma Datta Business Consulting este prezentă pe piața sistemelor de iluminat cu LED-uri prin brandul LUXARD Lighting.
LUXARD Lighting este orientat spre dorința de a susține partenerii noștri în realizarea proiectelor de iluminat în mediul comercial, industrial, rezidențial și stradal.
Oferim suport excelent, de la planificarea proiectului până la implementare.
Folosind tehnologii de ultimă generație și produse de calitate superioară, reușim să eficientizăm nu doar costurile lunare cu iluminatul, dar și consumul efectiv; fapt ce la rândul său, ajută la păstrarea unui mediu înconjurător curat pentru viitoarele generații.
Suntem profesioniști în ceea ce facem și ne asigurăm că fiecare proiect ne reprezintă valorile după care ne ghidăm activitatea.
Aceste valori sunt Sustenabilitatea, Eficiența, Promisiuni îndeplinite, Români pentru România.
Ce îsi dorește LUXARD să propună nou în această piața?
De la introducerea pe piața românească a soluției de iluminat LUXARD Lighting, am dorit ca aceasta să promoveze Inovația, Calitatea și Valoarea pentru investitie.
Economia de energie, soluțiile potrivite pentru toți clienții și instalarea eficientă sunt principalele repere ale Brandului LUXARD Lighting.
Ne dorim ca produsele și serviciile noastre să respecte întotdeauna cele mai exigente standarde de calitate și să asigure utilizarea lor pe termen lung.
Facem o prioritate din a eficientiza fiecare element pentru ca utilizatorii să se bucure din plin de beneficiile tehnologiilor de ultimă generație.
Ne asigurăm că livrăm de fiecare dată la timp și în condiții optime tot ceea ce promitem.
O parte din produsele noastre sunt de proveniență românească pentru a oferi un viitor stabil copiilor noștri.
Suntem parteneri de afaceri în proiectele noastre, atât cu furnizori externi precum Urmet Italia prin brandul UltraLUX cât și prin furnizori interni precum Amiras C&L și Pravi Logistic. Dorim ca pe viitor să integrăm în gama noastră de produse cât mai multe produse realizate în România.
Care sunt principalele avantaje ale folosirii unor astfel de sisteme de iluminat?
În primul rând oferim o evaluare gratuită pentru fiecare proiect. Avem o echipă foarte bine pregătită. Fiecare membru al echipei a fost instruit pentru a face față celor mai complexe proiecte.
În al doilea rând, toate produsele și sistemele noastre de iluminat cu led-uri respectă cele mai stricte standarde de calitate europene.
Nu în ultimul rând, LUXARD Lighting furnizează soluții pentru un mediu de muncă performant prin mentenanță redusă, durabilitate și obiective ambițioase de sustenabilitate a soluțiilor de iluminat.
Care este piața țintă căreia vă adresați cu soluțiile LUXARD Lighting?
Prin soluția LUXARD Lighting, dorim să ne adresăm clienților B2B care doresc să-și implementeze cele mai eficiente soluții de iluminat cu LED-uri, destinate nevoilor și necesităților afacerii sale. Indiferent că este vorba despre proiecte din domeniul industrial, logistică, producție, comercial, rezidențial, iluminat exterior sau iluminat stradal, colaborăm cu investitori, antreprenori generali, arhitecți și proiectanți precum și firme de instalații.
Ce ar trebui să știe un client în clipa în care dorește să achiziționeze un sistem de iluminat?
Prin implementarea unui sistem de iluminat eficient, clientul va trebui să își reducă consumurile și costurile cu energia electrică din cadrul companiei sale prin modernizarea sistemului de iluminat existent.
Daca este să vorbim de proiecte – șantiere, în ce fază este ideal ca un proprietar de hală sau clădire de birouri să ia legătura cu voi pentru a implementa soluțiile de iluminat? Cât de ușor este să fie implementate și în cazul unor clădiri deja existente?
Recomandăm ca fiecare client în parte, indiferent dacă are un proiect de construcție nouă, sau modernizare construcție existentă, să țină cont de soluțiile date de către un specialist în iluminat acreditat CNRI (Comitetul National Roman de Iluminat). În al doilea rând, să respecte toate cerințele și normativele standardelor de iluminat în vigoare.
În general, clienții noștri încă din faza de autorizare ne solicită sprijin în consultanță de specialitate. Există bineînțeles și clienți cărora le oferim suport și în faza de construcție/amenajare/modernizare.
Dacă vorbim de proiecte existente, sistemul de iluminat oferit de către LUXARD Lighting va contribui la reducerea costurilor de mentenanță și a consumurilor energetice, va respecta normativele sistemului de iluminat în vigoare și va ține cont de specificul domeniului de activitate al fiecărui proiect în parte. De asemenea, va asigura un confort sporit condițiilor de muncă. Asigurarea unor condiții de muncă eficiente înseamnă pentru clienții noștri o modalitate de a-și organiza eficient, propriul său business, de a-și crește productivitatea și randamentul organizației sale.
Care sunt principalele probleme cu care se poate confruntă un client?
Lipsa unor cunoștințe în domeniul iluminatului, precum și alegerea unor produse și sisteme de iluminat neadecvate locurilor de iluminat, sunt unele dintre principalele probleme cu care se confruntă clienții noștri. Dar de departe una dintre cele mai importante probleme o reprezintă alegerea unor soluții ieftine (low-cost), ineficiente și cu termen de garanție redus, fără a se cere referințe de la proiectele unde au fost implementate aceste soluții de iluminat.
Care ar fi top 3 atuuri care vă diferențiază de concurența dvs?
Inovația, calitatea serviciilor și soluțiilor de iluminat oferite precum și valoarea pentru investiție sunt principalele atuuri care ne diferențiază de ceilalți competitori.
Ce înseamnă marketingul pentru compania ta? Care s-a dovedit a fi cea mai eficienta metodă de promovare și de unde vin cei mai mulți clienți?
Marketingul reprezintă nucleul politicii de afaceri pentru compania noastră. Prin marketing comunicăm cu piața țintă, identificăm care sunt nevoile și cerințele clienților noștri. Acest aspect presupune din perspectiva noastră cercetarea pieței țintă și potențiale, prin analize permanente de piață. Marketingul reprezintă o filozofie de afaceri, un mod de gândire care începe și se termină cu clientul. Nu putem discuta despre o singură metodă de promovare ci de o multitudine de metode precum vânzarea personală, marketingul de produs/brand și campaniile direcționate pe clienții țintă. Marketingul digital reprezintă, de asemenea, unul din pilonii de promovare pe care ne bazăm, în stabilirea relațiilor cu partenerii noștri.
Ce v-ați propus pentru 2019 și cum plănuiți să vă atingeți aceste obiective?
În cursul anului 2019, ne-am propus să alocăm o mare parte din resursele de marketing pe partea de promovare a brandului LUXARD Lighting prin intermediul site-ului www.luxard.ro prin diferite strategii de marketing on-line.
Considerăm că factorul uman reprezintă motorul firmei, iar investiția în resursa umană reprezintă o investiție pe termen lung, eficientă și foarte valoroasă și cu ajutorul căreia se pot produce cele mai importante rezultate.
Extinderea forței de vânzări precum și pregătirea continuă a personalului din companie este considerat o prioritate pentru firma noastră.
De asemenea, ne-am propus ca pentru anul 2019 să implementăm Sistemul de Management al Calității în conformitate cu cerințele ISO 9001: 2015, să introducem la nivel de firmă un sistem CRM (Customer Relationship Management) destinat atragerii, reținerii și fidelizării partenerilor noștri de afaceri.
A existat cineva de-a lungul carierei care v-a impactat într-un mod special?
Consider că două persoane au avut influențe majore în cariera mea profesională. Domnul Cristian Tudose – Manager General la Fabrica de alcool si băuturi alcoolice Expo Market Doraly din Ploiești și domnul Dan Pitic de la firma Ax Perpetuum Impex Srl Cluj-Napoca.
Cele două persoane mi-au fost atât mentori cât și coach-i, în aprofundarea cunoștințelor în domeniul de business, primul în domeniul marketingului, iar cel de-al doilea în domeniul vânzărilor.
3 lucruri care nu lipsesc din rutina zilnică?
Familia, propria persoană și perfecționarea continuă.