//Gabriel Muntean – Director General Unikat Group: „Clientii inteleg importanta izolatiei caselor mult mai mult decat in trecut si accepta faptul ca e nevoie de produse de calitate pentru acest lucru”

Gabriel Muntean – Director General Unikat Group: „Clientii inteleg importanta izolatiei caselor mult mai mult decat in trecut si accepta faptul ca e nevoie de produse de calitate pentru acest lucru”

UNIKAT a crescut din pasiunea unei familii pentru tamplarie, pasiune care s-a dezvoltat intr-o afacere de succes. Cu o echipa motivata si cateva investitii strategic gandite, Unikat Group a reusit sa devina un nume de referinta in domeniu, lucru care a ajutat si la dezvoltarea unui portofoliu consistent de colaboratori si clienti. Despre toate acestea am discutat cu dl Gabriel Muntean, Director General, intr-un interviu pe care va invitam sa il regasiti mai jos.

Pe scurt, ce inseamna UNIKAT GROUP si carui domeniu se adreseaza produsele si serviciile pe care le propuneti pietei?

Grupul UNIKAT este un business de familie care s-a dezvoltat in cel mai mare producator de tamplarie PVC din centrul tarii. Principala activitate este productia de tamplarie PVC si de aluminiu. Majoritatea produselor sunt comercializate printr-o retea de parteneri insa UNIKAT propune pietei de consumatori si servicii proprii de consultanta si montaj.

Care sunt produsele principale pe care le oferiti? Va invitam sa ne spuneti cateva cuvinte despre aceste produse? Care sunt punctele forte?

Indiferent că vorbim de gama Alpina care ofera performante de top specifice caselor pasive sau de gama ST74, produs extrem de competitiv ca si raport calitate/pret, pasiunea echipei si procesele interne de calitate asigura fiabilitate, finisaje si durabilitate deosebite.
Aplicatiile speciale UNIKAT precum usa culisanta cu ridicare, oscilo-culisanta sau armonica aduc un element de unicitate proiectelor clientilor in care sunt folosite datorita suprafetelor vitrate mari pe care le permit precum si modalitatii de deschidere deosebite (culisare, pliere).

Ce ar trebui sa stie un client in clipa in care doreste sa achizitioneze produse si servicii de la dvs.?

UNIKAT isi propune sa ofere valoare adaugata mare prin promptitudinea onorarii comenzilor, dezvoltarea unor produse inovative si flexibilitate in raport cu dorintele si nevoile partenerilor sau clientilor.
Personalul UNIKAT beneficiaza de o pregatire constanta motiv pentru care clientii vor beneficia de consultanta de calitate in alegerea celor mai bune produse pentru nevoia lor.

Care sunt principalele avantaje ale produselor UNIKAT si ce va diferentiaza de concurenta directa si indirecta?

Inovatia este unul din elementele de diferentiere ale UNIKAT fata de competitorii sai. Multe dintre produse beneficiaza de solutii inovative: izolatie suplimentara din spuma in tocul ferestrei, lipirea uscata a geamului, suprafete unice datorita tehnologiilor de coextrudare folosite
Toate aceasta genereaza valoare adaugata pentru beneficiar: izolatie de top, suprafete vitrate care in trecut pareau imposibil de atins respectiv profile cu nuante deosebite si o suprafata cu rezistenta remarcabila in timp.

Raportat la momentul demararii unei constructii, care ar fi momentul ideal in care un client ar trebui sa ia legatura cu dvs. pentru implementarea solutiilor si a produselor pe care le comercializati?

Cred ca depinde foarte mult de proiectul clientului. Tendinta generala este aceea de a scadea costurile cu incalzirea/racirea casei si auzim din ce in ce mai mult de dorinta clientilor de a atinge eficienta caselor pasive in constructiile lor.
Tocmai din acest motiv incurajam clientii ca inca din faza de proiect sa initieze discutii cu noi pentru a putea sa le oferim consultanta legate de produsele si solutiile de montaj potrivite pentru ambitiile lor.

Unul din aspectele spre care isi indreapta atentia in prezent marii actori din domeniul constructiilor este protejarea mediului inconjurator. Ce beneficii aduc mediului produsele comercializate de dvs.?

UNIKAT se implica activ in directia reducerii poluarii. Pentru aces obiectiv avem 3 directii mari: reducerea consumului propriu de energie, utilizarea in productia de tamplarie a profilelor de PVC produse partial din material reciclat si sustinerea prin politica de pret si prin consultanta a clientilor UNIKAT in a-si monta tamplarie eficienta termic.
UNIKAT a investit in urma cu 2 ani intr-o unitate de productie totalmente noua si a vizat izolarea foarte buna a acesteia pentru a reduce consumul de energie necesar.

Care a fost cea mai mare provocare din punct de vedere profesional intalnita in domeniului in care activati?

In urma cu 2 ani am modernizat total unitatea de productie si am facut acest lucru in plin sezon. Provocarea a fost aceea de a moderniza unitatea de productie si a atinge toate obiectivele anului 2017. Si datorita echipei UNIKAT am reusit. Colegii au dat dovada e o implicare mult peste asteptari si au inteles ca aveam nevoie de acea provocare in evolutia UNIKAT.

UNIKAT a pornit ca un business mic in urma cu mai bine de 40 de ani. Cat de mult a evoluat cultura si educatia comerciala a clientilor dvs. in Romania?

Intreaga societate romaneasca a evoluat si bineinteles ca am simtit acest lucru si in apetitul clientilor pentru produse din calitate ridicata.
In momentul de fata clientii sunt educati, multi dintre ei folosind internetul pentru a se documenta. Astfel avem clienti care atunci cand initiaza discutiile cu noi stiu bine ce vor.
Totusi daca ar fi sa concluzionez, clientii inteleg importanta izolatiei caselor mult mai mult decat in trecut si accepta faptul ca e nevoie de produse de calitate pentru acest lucru.

Daca tot am mentionat ideea de provocari, care a fost cea mai neobisnuita solicitare venita din partea unui client?

Cred ca intr-o masura mai mare sau mai mica fiecare solicitare a clientilor UNIKAT este unica. Tocmai de aceea tratam absolut fiecare client cu atentia cuvenita si intelegem nevoia lui pentru a raspunde dorintelor oricat de neobisnuite ar fi ele. Atata timp cat clientii isi doresc ferestre pentru proiectul lor noi putem sa raspundem oricaror provocari.

Care a fost cel mai ambitios proiect in care v-ati implicat?

Asa cum va spuneam anterior anul 2017 a fost unul extrem de ambitios. Am modernizat unitatea de productie, am trecut printr-un proces de rebranding UNIKAT si am revizuit intreaga gama de produse.
Toate acestea au fost facute  in timp ce UNIKAT a inregistrat si performante financiare foarte bune. Cred ca acesta a fost proiectul cel mai ambitios in care am coordonat echipa UNIKAT.

Avand in vedere ca activati si pe pietele din Elvetia, Franta, Luxemburg, Belgia si Italia, considerati ca in momentul de fata Romania este la acelasi nivel cu alte tari din punct de vedere al domeniului in care activati?

Apetitul pietei din Romania pentru produse cu eficienta ridicat este din ce in ce mai ridicat. Chiar daca celalate piete au o putere de cumparare mai mare si piata din Romania se apropie din ce in ce mai mult de apetitul pentru produse cu specificatii tehnice de top.
Clientii romani au inteles ca achizitionarea unei fereastre cu eficienta termica ridicata este cel mai avantajos financiar.

Ce v-ati propus pentru 2019 si cum planuiti sa va atingeti obiectivele?

Anul 2019 este un an in care ne-am propus sa facem inca un pas pentru extinderea portofoliului de produse pe care UNIKAT le produce.
Obiectivele pentru 2019 sunt de a finaliza constructia unei unitati noi de productie pachete de sticla eficiente termic, de a eficientiza fluxurile logistice interne si de a sustine si creste imaginea noastra in continuare.

In calitate de manager general al companiei, care credeti ca a fost metoda de marketing cea mai eficienta care v-a adus cele mai bune rezultate de pana acum?

Cu siguranta cea mai buna strategie de marketing aplicata de noi la UNIKAT a fost legata de produse. Avem 2 mari directii in ceea ce priveste produsele UNIKAT: calitatea subansamblelor si proceselor de productie genereaza produse de calitate ridicata si finisaje deosebite precum si inovatia. Pentru a avea in mod continuu un avantaj competitiv ne concentram eforturile spre a integra cat mai multe inovatii in produsele UNIKAT. 
Acest lucru ne face remarcati in randul clientilor si a sustinut de-a lungul timpului imaginea UNIKAT.

3 lucruri care nu lipsesc din rutina dvs. zilnica?

In primul rand imi place sa ma bucur de finalul de zi alaturi de familia mea. Este de departe activitatea mea preferata dupa program. Petrecerea timpului alaturi de ei ma motiveaza si energizeaza pentru ziua urmatoare.
In fiecare dimineata citesc cateva pagini pentru ca ma ajuta sa ma dezvolt continuu si sa imi mentin flexibilitatea in gandire.
Iar o a treia activitate zilnica este un tur de fabrica in care imi gasesc timp sa vorbesc cu fiecare dintre membii echipei UNIKAT. Echipa noastra este importanta pentru mine, motiv pentru care vreau sa ma asigur ca sunt la curent cu situatia fiecaruia dintre colegi.

Pentru final suntem curiosi sa aflam ce alte activitati va pasioneaza si unde va gasim dupa ce se termina programul de la birou?

Imi ramane putin timp personal la final de program si aleg sa il petrec in actiuni cat se poate de valoroase pentru mine.
Imi place sa ma bucur de finalul de zi alaturi de familia mea. Petrecerea timpului alaturi de ei ma motiveaza si energizeaza pentru ziua urmaoare.
Atunci cand reusesc sa gasesc timp practic boxul. Este o placere de-a mea care ma ajuta sa am o viata sanatoasa si sa imi extind in mod continuu zona de confort.