Într-o perioadă plină de provocări pentru industria construcțiilor, Topanel rămâne un pilon al stabilității și inovației. Cu o producție impresionantă de peste 3 milioane de metri pătrați de panouri în anul precedent și o cifră de afaceri de peste 60 milioane Euro, Topanel își consolidează poziția pe piață și privește cu încredere către viitor.
Avem onoarea să discutăm cu dl. Gabriel Voicu, general sales manager la Topanel care a avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări despre compania pe care o conduce și piață în general.
1. Să începem cu o retrospectivă a ultimelor 6 luni. Cum s-a văzut piața construcțiilor prin prisma activității companiei?
Dacă privim retrospectiv, putem observa că piața construcțiilor a traversat o perioadă destul de instabilă. Efectele crizei energetice, criza materiilor prime și evoluția economică au avut un impact major asupra domeniului construcțiilor. Totuși, este important de menționat că aceste provocări nu au dus la o scădere semnificativă a pieței, ci mai degrabă la o stagnare a acesteia. Chiar și în acest climat instabil la Topanel am reușit să îndeplinim cu succes obiectivul de producție, fabricând peste 3 milioane de metri pătrați de panouri în anul precedent. Mai mult decât atât, în 2022 ne-am concentrat asupra creșterii cotei de piață prin consolidarea și extinderea rețelei noastre de distribuție, realizând o cifră de afaceri de peste 60 milioane Euro. Am pus accent pe crearea unei rețele solide și bine ramificate, ceea ce ne-a permis să ajungem la un număr mai mare de clienți și să ne consolidăm poziția pe piață. În acest an, unul dintre obiectivele Topanel este de a atrage în portofoliu proiecte de anvergură, obiectiv atins până în prezent.
2. Cum vedeți partea a doua a anului în ceea ce privește piața proiectelor Industriale? Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. în România în următoarele 6-12 luni?
În ceea ce privește piața proiectelor industriale în al doilea semestru al anului anticipăm o evoluția pozitivă. Remarcăm un interes crescut pentru dezvoltarea acestor proiecte, ceea ce reprezintă o oportunitate pentru compania noastră. Cu toate acestea, recunoaștem că procesul de luare a deciziilor și de achiziționare poate fi uneori mai lent, dar suntem siguri că vom încheia cu succes proiectele aflate în stadiul de ofertare până la finalul trimestrului curent.
Referitor la piața materialelor de construcții din România, în special pentru segmentele panouri termoizolante, tablă cutată și profile zincate, suntem încrezători că vom beneficia de susținerea continuă a pieței pentru a ne atinge obiectivele. Există o cerere constantă pentru aceste materiale în industria construcțiilor, ceea ce reflectă importanța și necesitatea lor în proiectele actuale. Suntem pregătiți să răspundem cerințelor în continuă schimbare ale clienților noștri prin furnizarea de produse de înaltă calitate și soluții adaptate.
3. Dacă ați avea puterea de a schimba ceva la domeniul construcțiilor din țara noastră, ce ați alege să schimbați și de ce?
Întrucât domeniul construcțiilor din România este caracterizat de dinamism și în continuă schimbare, intervenția în acest sector poate fi dificilă. Totuși, pentru a propune schimbări semnificative, este important să identificăm problemele cu care ne confruntăm la nivel macro. Una dintre cele mai mari provocări este scăderea forței de muncă și calitatea acesteia. Prin urmare, aș îmbunătăți acest aspect, care din perspectiva noastră este esențial pentru a atinge standarde superioare de calitate și eficiență, atât în ceea ce privește producția, cât și partea de servicii/ execuție. O altă provocare este ritmul în care proiectele finanțate din fonduri publice sunt finalizate la termen, uneori întâmpinăm blocaje între momentul ofertării și semnarea contractelor. Cred că o simplificare a procedurilor de aprobare în acest sens ar fi benefică nu doar pentru noi, producătorii de materiale de construcții, ci și pentru întreaga economie.
4. Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă de panouri termoizolante?
În ceea ce privește achiziția corectă de panouri termoizolante, sunt trei sfaturi esențiale pe care le-aș oferi unui client nou:
Consultarea specialiștilor. Înainte de a face o achiziție, este recomandat să discute cu experți din domeniul panourilor termoizolante. Bazându-se pe experiența specialiștilor pot lua o decizie informată, adaptată specificului și necesităților proiectului lor.
Identificarea corectă a nevoilor. Este esențial să se analizeze în detaliu proiectul și să fie identificate nevoile specifice pe care produsul achiziționat trebuie să le îndeplinească. O identificare corectă poate ajuta la economisirea de timp și resurse financiare importante.
Studierea caracteristicile tehnice. Să acorde atenție detaliilor tehnice, inclusiv cerințele de transport, depozitare, montare și întreținere. Înțelegerea și respectarea acestor caracteristici tehnice sunt importante pentru a asigura performanța optimă a panourilor și pentru a menține condițiile de garanție oferite de producător.
5. Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care le observați că le fac cumpărătorii când achiziționează panouri termoizolante ?
În general, nu fac o cercetare înainte de achiziție, și implicit nu își identifică corect nevoile. Nu investesc suficient timp și efort în cercetarea produselor disponibile și în identificarea nevoilor specifice ale proiectului lor. Acest lucru poate duce la achiziționarea unor panouri care nu corespund perfect cerințelor lor și care nu asigură performanța dorită.
O greșeală frecventă este reprezentată de angajarea unei forțe de muncă neautorizate pentru manipularea și montarea panourilor termoizolante, ceea ce are efecte negative asupra calității instalării și poate afecta performanța și durabilitatea panourilor.
Neglijarea informațiilor din fișa tehnică, care include cerințe specifice referitoare la manipulare, transport, montare și întreținere, esențiale pentru o instalare corectă și pentru obținerea beneficiilor pe termen lung ale panourilor.
6. Dacă ar fi să vă raportați la concurența directă, care ar fi un top 3 atuu-uri care vă plasează în fața acesteia?
Atunci când discutăm despre TOPANEL, ne referim la un brand 100% românesc, lider pe o piață caracterizată de prezența masivă a competitorilor străini. Această perspectivă merită atenție pentru că evidențiază calitatea produselor și serviciilor noastre. Deși monitorizarea concurenței este importantă pentru a determina poziția pe care o ocupăm în industrie, ne concentrăm pe obiectivul de a fi lideri pe piața materialelor de construcție. Ne orientăm spre îmbunătățire continuă, inovație și sustenabilitate, oferind totodată toată gama de produse necesare realizării oricărui tip de proiect industrial, comercial sau rezindețial. Calitatea produselor și serviciilor noastre reprezintă fundamentul pe care ne bazăm, având ca reper evoluția noastră în comparație cu propriul nostru parcurs.
7. Care sunt 2 -3 proiecte recente la care lucrati sau le-ati finalizat recent si ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?
Suntem implicați într-un număr semnificativ de proiecte de construcții, furnizând o gamă largă de produse, de la panouri termoizolante la accesorii.
Spre exemplu, pentru prima fază a parcului industrial multifuncțional, dezvoltat de TBM Group Pitești, am furnizat aproximativ 45 000 mp de panouri termoizolante și aproximativ 21 de tone de profile zincate. De asemenea, în desfășurare sau finalizate sunt și Academia de Muzică din Cluj, Magazine Altex, Fabrica Arctic, Fabrica Toyota din Ungaria.
Suntem activ implicați în proiecte semnificative în domeniul profilelor zincate. Unul dintre aceste proiecte de mare amploare este dezvoltarea unui parc de panouri fotovoltaice de către Electrogrup Cluj, pentru care vom asigura o parte importantă din necesarul de structuri metalice aferente montării panourilor fotovoltaice.
De asemenea, am finalizat faza întâi a parcului industrial CTPark Bucharest North, unde am furnizat peste 80.000 mp de tablă cutată.
8. Ne puteți spune câteva din obiectivele Topanel pe care le implementați în această perioadă?
Obiectivele Topanel se concentrează pe modernizarea fabricii pentru a fi în concordanță cu eforturile globale de combatere a încălzirii globale. Recent, am realizat modernizări importante la fabrica noastră, punând accentul pe utilizarea resurselor de energie verde în producția gamei noastre variate de panouri termoizolante, profile zincate, tablă cutată și accesorii. Aproximativ 80% din resursele de energie folosite de Topanel sunt din resurse regenerabile.
Pentru a asigura o protecție superioară în timpul transportului și manipulării, am realizat acțiuni semnificative pentru a îmbunătăți modalitățile noastre de ambalare. Ca rezultat, panourile Topanel sunt acum ambalate la cel mai înalt nivel de calitate și protecție.
Au fost inițiate demersurile în vederea deschiderii unei noi linii de producție de profile zincate, complet automatizată, care va fi funcțională din septembrie anul acesta. Investiția a fost de aproximativ 700 000 Euro și ne va permite să dublăm capacitatea de producție dar va contribui și la diversificarea portofoliul Topanel cu profile ce au înălțimi de secțiune cuprinse între 100 mm și 400 mm. Aceste îmbunătățiri și investiții reflectă preocuparea noastră în ceea ce privește livrarea de produse de calitate superioară, utilizând resursele de energie verde și îmbunătățind continuu procesele noastre de producție.