Constructorul român Erbașu a predat recent Proiectul Tehnic pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, un tronson de 26 km din Autostrada Transilvania, cunoscut și sub denumirea de „lotul Bechtel”. Acesta este primul contract de autostradă câștigat de Construcții Erbașu în România. Durata estimată pentru execuția lotului, cu o valoare de 884,12 milioane de lei fără TVA, este de 18 luni, conform informațiilor de pe economedia.ro.
Cristian Erbașu, fondatorul companiei, a explicat în cadrul podcastului „Drumuri cu Prioritate” realizat de Ovidiu Barbier că proiectul tehnic a fost predat și acum urmează perioada de verificare și eventuale completări. Erbașu a subliniat că echipa sa este pregătită să înceapă lucrările imediat, fără a aștepta aprobarea finală a proiectului.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis ordinul pentru demararea etapei de proiectare a lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș, cu începere de la 15 martie 2024. Acest tronson din județul Bihor marchează primul contract de autostradă atribuit constructorului Erbașu.
Contractul pentru proiectarea și execuția acestui lot a fost semnat pe 24 noiembrie 2023, cu o valoare de 884 milioane lei și o durată totală de 24 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări. Dacă Erbașu respectă termenele stabilite și CNAIR avizează documentația tehnică, lucrările ar putea începe în perioada septembrie-octombrie. Potrivit declarației șefului CNAIR, Cristian Pistol, pe acest traseu vor fi construite 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.