ROM GROUP a fost înființată cu scopul de a aduce o contribuție semnificativă în îmbunătățirea calității produselor și serviciilor din industria construcțiilor. Compania este dedicată nu doar furnizării de materiale pentru acoperișuri, ci și educației continuă a clienților în ceea ce privește diferențele esențiale între produsele premium și cele de calitate inferioară disponibile pe piață.
În cadrul acestui interviu, ne propunem să explorăm aspectele cruciale pentru un client nou în procesul de achiziție a materialelor pentru acoperișuri, inclusiv capcanele frecvent întâlnite, exemple concrete din proiectele recente și previziunile pentru piața de materiale de acoperișuri de înaltă calitate în România pentru următoarele 6-12 luni.
Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă a materialelor pentru acoperiș?
Experiența ne-a arătat că acei clienți care pun întrebări și sunt interesați de calitatea reală a produselor pentru acoperiș sunt tot acei clienți care după finalizarea proiectului se declară mulțimiți și împăcați cu alegerea pe care au făcut-o. De regulă, clienții care compară doar suma finală din ofertele primite, chiar dacă au un buget disponibil pentru o soluție corectă, au cel mai mare risc de a contracta o soluție incorectă și materiale cu durată de viață redusă. În rezumat: implicare în analiza ofertelor și a serviciilor; conștientizarea importanței acoperișului în structura casei; identificarea unui furnizor care să îi inspire încredere.
Care sunt 3 capcane/greseli des întâlnite pe care le observati ca le fac cumparatorii cand achizitioneaza materiale pentru acoperiș?
Prima greșeală este convingerea că toți vânzătorii sunt specialiști. Subestimarea importanței accesoriilor funcționale ale unui acoperiș este o altă eroare care va reduce semnificativ durata de viață a învelitorii. Cea mai mare capcană este utilizarea unei membrane de difuzie (denumită popular și incorect folie anticondens) de slabă calitate, fiind un produs cu o importanță vitală din componența acoperișului, care poate duce la schimbarea acoperișului chiar dacă țigla sau tabla va fi încă în stare bună.
Care sunt 2 -3 proiecte recente la care lucrati sau le-ati finalizat recent si ce solutii tehnice din portofoliul dvs. ati folosit?
Pe lângă multitudinea de proiecte rezidențiale private de înaltă calitate pentru care asigurăm consultanță și furnizăm produse, suntem implicați activ și în proiecte de restaurări ale clădirilor istorice. Dintre lucrările din ultima perioadă, vă pot menționa un proiect privat din București realizat cu țiglă solzi Jacobi-Walther, sistem de jgheaburi și burlane din titan-zinc Grömo și soluții de etanșare cu membrane și accesorii Riwega. Pentru acest proiect am apelat la o firmă de montaj din Germania care a realizat lucrarea la cele mai înalte standarde. Un alt proiect complex este o locuință privată din Transilvania pentru care la acoperiș și fațadă s-a folosit tablă fălțuită din titan-zinc prepatinat NedZink, iar eficiența energetică a fost asigurată cu ajutorul soluțiilor de etanșare și a membranelor Riwega, în completarea pachetului termoizolant cu vată bazaltică.
Care sunt provocările momentului în segmentul în care activați?
Principala provocare este lipsa dorinței și a interesului montatorilor și a vânzătorilor din piață de a se dezvolta, de a învăța noi tehnologii și de a se adapta la cerințele de calitate crescânde din ultimii ani. Observăm într-adevăr o imbunătățire a acestui aspect însă ritmul cu care aceasta se întâmplă este destul de lent, iar cei care au cel mai mult de suferit sunt beneficiarii proiectelor care își doresc o calitate superioară. O altă provocare este convingerea beneficiarilor că acele produse considerate premium de către majoritatea ofertanților neprofesionalizați din piață, sunt de fapt produse low-cost sau cel mult medii care au o durată reală de viață mult mai mica decât în reclame și prezentări. Alegerea unui material de învelitoare cu o durată de viață specificată de peste 40-50 de ani împreună cu accesorii de slabă calitate și nerespectarea principiilor de montaj pot duce foarte ușor la schimbarea acoperișului chiar înainte de 10 ani după instalare.
Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. de materiale pentru acoperișuri de înaltă calitate in Romania in urmatoarele 6-12 luni?
Previzionăm o evoluție constantă a cererii pentru produse premium, într-un ritm constant similar ultimilor ani. Solicitările pentru calitate superioară au crescut în fiecare an indiferent de provocările economiei, de apariția pandemiei sau de noul cadru geopolitic din Europa.