La sfârșitul săptămânii trecute, Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a efectuat o inspecție detaliată a lucrărilor în desfășurare pe șantierul autostrăzii A7, cu accent pe lotul 2 care conectează Mizilul cu Pietroasele. Aceasta a fost o ocazie pentru a aduce la zi informațiile privind progresul lucrărilor.
Conform rapoartelor prezentate de oficialii Ministerului Transporturilor, pe lotul în discuție, operat de consortiul Coni-Trace, se desfășoară lucrări ample la infrastructura autostrăzii, inclusiv la construcția de poduri și pasaje.
Scrioșteanu a oferit și un sumar al stadiului lucrărilor. Potrivit acestuia, au fost finalizate 22 din cele 29 de podețe programate, iar lucrările continuă pentru celelalte 7. În plus, se efectuează montarea liselor de parapet, în timp ce finalizarea turnării plăcii de suprabetonare la podul peste pârâul Valea Ceptura II (km 22+134) este iminentă, iar placa de suprabetonare a podului peste pârâul Ghighiu (km 22+600) a fost deja armată. Printre alte activități în desfășurare se numără armarea radierelor la Pila 1 și Culeea 1, care sunt asociate cu pasajul peste autostrada DJ102D (km 23+732) și pasajul peste autostrada DJ100C (km 20+809), împreună cu alte lucrări la pasaje și poduri de-a lungul întregului traseu.
Un aspect notabil este finalizarea infrastructurii electrice pentru iluminat pe o porțiune de 9 kilometri, în timp ce lucrările de foraj pentru relocarea conductei de gaz aparținând OMV Petrom sunt în plină desfășurare.
Pentru a deschide acest lot circulației cât mai rapid posibil, este esențială o strânsă colaborare între toți factorii implicați, inclusiv constructorii implicați în proiect. Autostrada Moldovei A7 reprezintă primul proiect de autostradă din România pe care se lucrează în întregime, pe toate cele 320 de kilometri și cele 13 loturi, ceea ce va facilita conexiunea între Moldova și Muntenia, a subliniat Irinel Scrioșteanu.
În luna precedentă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a inspectat și el șantierul autostrăzii Dumbrava – Mizil – Pietroasele, atrăgând atenția asupra necesității de a menține un ritm susținut și de a înregistra progrese semnificative lunar, pentru a permite circulația pe această rută de mare viteză începând cu luna octombrie.
Cu toate acestea, o problemă persistentă o reprezintă lotul 3 Pietroasele – Buzău, care are o lungime de aproape 14 kilometri, fiind cel mai scurt dintre cele trei loturi ale autostrăzii Ploiești – Buzău. Aici, contractul de execuție a lucrărilor a fost semnat abia la jumătatea lunii februarie, cu consortiul de constructori turci Nurol Inșaat Ve Ticaret Anonim Șirketi – Makyol Inșaat Sanayi Turizm Ve Ticaret Anonim Șirketi. Acest consorțiu are la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei (fără TVA) pentru finalizarea lucrărilor.