Lotul 4 Nord al Autostrăzii de Centură București (A0) reprezintă un proiect de infrastructură esențial pentru dezvoltarea rețelei de transport din jurul Capitalei. Cu o lungime de 4,47 km, acest segment leagă Cernica de Autostrada A2, fiind parte integrantă a centurii moderne care va îmbunătăți considerabil traficul în zona Bucureștiului. Deși relativ scurt, Lotul 4 este un tronson complex, ce include un viaduct impresionant de 1,3 km peste lacul Cernica, precum și alte lucrări importante, precum pasaje rutiere și feroviare. Proiectul, gestionat de firma UMB, este finanțat din fonduri publice și se află în plin proces de execuție, cu un progres semnificativ.
Detalii investiție:
- Lungime: 4,47 km (km 47+600 – km 52+070)
- Traseu: Panetelimon – Glina
- Valoare investiție: 312,63 milioane RON
- Finanțare: Publică
- Stadiu: În construcție (începere lucrări: 10 ianuarie 2025)
- Termen estimat finalizare: Primăvara anului 2026 (posibil devansat în toamna 2025)
- Contractor: Firma UMB
Descriere proiect: Lotul 4 Nord al Autostrăzii de Centură București (A0) se află între Cernica și Autostrada A2. Este unul dintre cele mai complexe segmente ale A0, deși lungimea sa este redusă. Acest lot implică construirea a trei poduri majore, inclusiv un viaduct spectaculos de 1,3 km peste lacul Cernica.
Progresul lucrărilor:
- Stadiu la 10 ianuarie 2025: Progres fizic al lucrărilor de 33%.
- Stadiu la 4 decembrie 2024: Execuție ajunsă la 27%.
Conform directorului general CNAIR, Cristian Pistol, ritmul actual de lucru poate permite finalizarea lucrărilor până în toamna anului 2025.
Principalele elemente de infrastructură:
- Viaductul peste lacul Cernica:
- Lungime: 1,3 km.
- Cea mai dificilă parte a proiectului.
- Progres: Avansare semnificativă pe șantier, cu utilizarea umpluturii temporare în zona lacului.
- Autorizație de construire completă: Obținută în primăvara anului 2024.
- Pasajul peste calea ferată CF 801:
- Lucrările sunt în desfășurare.
- Pasajul DJ301 peste autostradă:
- Grinzi destinate acestui pasaj depozitate la fața locului.
Importanța proiectului:
Finalizarea Lotului 4 Nord va permite conectarea directă cu Lotul 1 al A0 Sud, care a fost deja dat în trafic în luna iulie 2024. Aceasta va asigura o fluidizare semnificativă a traficului în zona de nord-est a Bucureștiului, reducând timpii de deplasare și sprijinind dezvoltarea economică regională.