O ultimă perioadă trăită pe fondul unor nesiguranțe, însă cu realizări care au surprins piața – astfel putem caracteriza, pe scurt, activitatea Bose din țara noastră. Ce s-a întâmplat de fapt, ce anticipează pentru 2022 și cum arată clienții din piață în prezent am aflat de la dl Florin Georgescu, Administrator Datasoft Romania într-un interviu pe care îl regăsiți în cele ce urmează.
Pentru început, vă invităm să ne spuneți cum a evoluat piața în care activați pe perioada pandemiei și care a fost cea mai mare provocare pentru compania pe care o reprezentați?
Per ansamblu, cifrele sunt îmbucurătoare. Au existat, totuși, probleme la nivelul stocurilor – pe fondul unei producții ușor estompate, ca rezultat al situației generale nesigure care a caracterizat aceasta perioadă. Astfel, cererea fiind continuă, eficientizarea stocurilor a devenit marea provocare a industriei.
Cum vedeți piața de acum comparativ cu ce s-a întâmplat în aceeași perioadă a anului trecut?
Pe fondul aceleiași nesiguranțe de care vorbeam mai devreme, observăm amânarea intențiilor de investiție în piață. Revenirea nu poate fi decât graduală, pe măsură ce jucătorii învață să adapteze strategiile cerințelor și situațiilor speciale.
Revenind la clienți, studiile arată că foarte multe persoane s-au îndreptat spre investiții de tip renovări și schimbări în propriile locuințe. S-a resimțit acest trend și în cazul produselor pe care le promovați?
Da, petrecând mai mult timp acasă acum, observăm de ce îmbunătățiri ar mai fi nevoie și, în același timp, dăm curs mai repede proiectelor pe care poate până acum le amânam pentru luna următoare, anotimpul următor, după concediu etc. Reuniunile s-au mutat din oraș acasă, de la cinematograf în propriul living, de la ștrand sau de la mare la piscina sau grădina de acasă.
Astfel, și iubitorii de sunet își doresc mai mult confort, o calitate mai bună a sunetului, control simplu și rapid. Iar atunci când primești nu doar un produs, ci tot pachetul – consultanță, soluții personalizate, instalare și suport, ești mulțumit că ai simplificat procesul apelând la profesioniști.
Din experiența cumulată, care sunt principalele probleme cu care se poate confrunta un client ?
Probabil cea mai întâlnită este alegerea pe criterii strict legate de preț. Dacă ne oprim aici, vom pierde din vedere calitatea, cu tot ceea ce reprezintă aceasta – sunet, materiale, durabilitate, garanție, consultanță, asistență și suport. Dacă mergem puțin mai departe și evaluăm costurile ulterioare achiziției unor produse aparent ieftine, vom vedea că acestea nu sunt nici pe departe soluția optimă.
Apoi, mai este și efectivul limitat de consultanți cu adevărat specializați din magazinele de la noi din țară. Majoritatea recomandă 2-3 branduri de renume, fără a adapta soluțiile oferite fiecărui client, care pleacă mulțumit acasă că a cumpărat brandul X, iar mai târziu constată că nu e chiar la ce se aștepta.
Cum arată un top 3 mituri pe care le întâlnim în piață referitor la produsul/serviciul pe care compania dvs îl oferă?
e scump – Se spune acest lucru și despre produsele Bose. Dacă evaluăm doar criteriul prețului, vom observa că acesta este mai mare decât al unor branduri generaliste, cu care oamenii s-au obișnuit și al căror nume le conferă încredere. Însă nu trebuie să uităm că Bose este o companie dedicată sunetului, care investește permanent în cercetare și care deține o serie de brevete pentru tehnologii care au revoluționat industria audio. Dacă adăugăm și durabilitatea, precum și soluțiile de service și garanție oferite, vom vedea că putem face chiar o economie investind într-un obiect de care vom beneficia pe o perioadă mai lungă, un produs pe care nu îl înlocuim de la un sezon la altul.
nu-mi permit un produs ‘de lux’– fiecare dintre noi alocă un anumit buget pentru diferite achiziții, însă pentru produsele de acest gen trebuie să privim achiziția și în perspectivă – nu vom schimba sistemul home cinema pentru că nu mai este la modă sau dacă a apărut unul nou la firma concurentă, pentru că Bose se îngrijește să nu lipsească nimic în experiența de audiție și utilizare. Se pune astfel problema, dacă îmi permit să NU iau un produs de lux? Și aici trebuie să îi cităm pe prietenii noștri englezi care au spus Sunt prea sărac pentru a-mi cumpăra lucruri ieftine sau, o vorbă mai nouă, tot de la ei – Dacă tu crezi că un profesionist e scump, asta e din cauza că nu știi cât te costă la sfârsit un incompetent!
platești doar numele, brand-ul –numele Bose este legat de tradiția în domeniu, de invențiile și de continua activitate în domeniul cercetării, de soluții complete, de la consultanță, proiectare, până la instalare și service la cele mai înalte standarde. Da, numele este important, dar el vine la pachet cu toate aceste servicii, astfel încât clientul nu cumpără doar un produs, ci o întreagă experiență. Indiferent de tipul produsului, de la căști pentru sport până la boxe profesionale, Bose se asigură că oferă o experiență unică, atât de audiție, cât și de utilizare.
La ce ar trebui să fie atenți beneficiarii atunci când când apelează la soluții precum cele promovate de compania dvs
Înainte de a alege un produs, ascultați-l. Sunetul emis vă poate spune mai multe decât pagini întregi de caracteristici tehnice bombastice.
Urmăriți review-urile posesorilor de sisteme, căutați clipuri cu sesiuni de unboxing, unde puteți vedea interacțiunea directă cu produsul, accesoriile, finisajele și chiar calitatea materialelor.
Atenție la specialiștii care se pricep la toate! Vă gândiți la un brand anume? Cereți sfatul reprezentantului acestuia. Un specialist avizat vă poate face cele mai bune recomandări în alegerea unui produs dintr-o anumită gamă, în funcție de necesitățile dumneavoastră de audiție – spațiul de audiție, necesitatea și frecvența de portabilitate, eventuale viitoare achiziții de produse din aceeași familie etc.
Știm că ați demarat deja și campania #muzicanuzgomot. Cât de mult contează calitatea sunetului și care sunt efectele principale atunci când un client nu face alegerea bună și alege zgomotul?
Da, exact acesta este mesajul, în sensul că nu e suficient să se audă. Sau să se audă tare și atât. Aici vorbim desigur despre caracteristicile unui sunet de calitate la orice nivel de profunzime, amplitudine, claritate. Prin acest slogan noi încercăm să îndreptăm atenția oamenilor spre importanța felului în care se aude. Iar despre efectele zgomotului știm – s-au făcut studii și trăim asta și în viața de zi cu zi – pe stradă, la birou ori când participăm la un eveniment unde sunetul lasă de dorit. Zgomotul obosește, suprasolicită, scade productivitatea – uneori putem pleca extenuați de undeva fără să știm de ce.
La ce să ne așteptăm în 2022 de la compania pe care o reprezentați?
Cum spuneam, ne dorim să informăm și să orientăm cât mai mult, atât pe partenerii noștri, cât și pe utilizatori, să caute și să aleagă soluțiile cele mai bune dpdv calitativ, pe baza evaluării mai multor factori – claritate, durabilitate, potrivirea cu destinația de utilizare și profilul utilizatorului, suport pe termen lung. Noi credem cu tărie că un sunet mai bun ne poate îmbunătăți substanțial calitatea vieții – nu numai pentru divertisment, ci pentru sănătate, productivitate, concentrare etc.
Care a fost în ultimele 12 luni produsul vedetă Bose?
Putem vorbi de mai multe, în funcție de gamă. Unul din cele mai îndrăgite și achiziționate produse este boxa S1 Pro, o boxă compactă, portabilă, destinată muzicienilor, artiștilor, dar și pentru evenimente de dimensiuni mai mici. Se poate folosi atât la un concert, la o conferință sau la o petrecere în grădină.
Apoi sunt, desigur, căștile cu anularea zgomotului, tehnologie patentată Bose. Acum, că se lucrează mult de acasă, au devenit un must-have 😊 Cum vă spuneam, oamenii se adaptează acestei perioade și încearcă să își asigure un nivel optim atât de confort, cât și de productivitate.
În oferta de produse pe care o promovați, includeți și conceptul „Case care cântă”. Cum ar arăta din punctul dvs de vedere o casă cu un sunet perfect? Ce produse nu ar trebui să lipsească dintr-o astfel de încăpere?
După cum știți, dorința utilizatorilor de a avea echipamente din ce în ce mai performante este în continuă creștere. Românii sunt iubitori de tehnologie și cunoaștem, de asemenea, creșterea mare în domeniul vânzărilor de TV-uri – de exemplu-, căci în jurul acestuia oamenii construiesc de obicei partea de divertisment într-o locuință. Ei bine, marea majoritate a TV-urilor excelează numai la partea de imagine. Și, deși este deosebit de importantă aceasta, spun numai deoarece nu este suficientă o imagine bună și atât, dacă dorim divertisment de calitate. Atunci când investim într-un TV, trebuie să ne gândim că un sistem decent trebuie să includă un sunet corespunzător. Noi încercăm să completăm acest mare gol, dar nu ne oprim aici. Bose vine cu soluții pentru toată casa, în funcție de buget și de specificul fiecărui proiect, pentru a asculta muzică în fiecare încăpere sau chiar afară, pe terasă, conectați la diferite device-uri – telefon, tabletă, laptop etc. Sistemele au posibilitatea de a fi sincronizate și accesate din aplicație, astfel încât să controlăm conținutul și volumul din fiecare zonă individual sau în tandem, în modul Party, de exemplu. Sistemele pot fi completate ulterior, în funcție de viitoarele intenții de achiziție – putem adăuga boxe care să se potrivească fiecărei încăperi, cum spuneam: de la bucătărie, living, și până la terasă. Astea înseamnă pentru noi Case care cântă, un sistem bine pus la punct, versatil și ușor de utilizat de către fiecare membru al familiei.
Pentru final vă adresăm și o mică provocare: vă invităm să ne spuneți top 3 motive pentru care clienții ar trebui să apeleze la produsele pe care le promovați și nu la concurență?
În primul rând, considerăm că cel mai important este ca oamenii să apeleze la un specialist, indiferent de brand-ul pe care îl reprezintă acesta. Atunci când conștientizează care sunt principalele criterii după care trebuie făcută selecția, am parcurs deja jumătate din distanță.
În ceea ce ne privește, acesta ar fi primul motiv, și anume consilierea unui specialist Bose care oferă soluții personalizate, în funcție de specificul fiecărei lucrări, de preferințele și așteptările clientului, de destinația de utilizare și de următoarele intenții de achiziție.
Apoi, garanția, asistența și service-ul specializat. Acordăm sprijinul necesar pentru soluționarea oricăror probleme, de la simple întrebări asupra modalităților de funcționare, instalare și până la service pentru produsele Bose.
Nu în ultimul rând, numele Bose, consacrat în domeniu și garant asupra seriozității, implicării și pasiunii din spatele fiecărui produs – de la inginerii care au proiectat sistemele până cei care vă consiliază în alegerile cele mai potrivite și la echipa care le instalează.