//Dezvoltarea infrastructurii rutiere în regiunea Bacău – Pașcani: Lucrări începute pentru Nodul Rutier Turbion la Intersecția A7 – A8

Dezvoltarea infrastructurii rutiere în regiunea Bacău – Pașcani: Lucrări începute pentru Nodul Rutier Turbion la Intersecția A7 – A8

Utilajele UMB au fost deja mobilizate pe lotul 2 al Autostrăzii A7 Bacău – Pașcani, care leagă localitățile Trifești și Gherăiești pe o distanță de 18,9 km. Acest tronson este realizat de asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL. Contractul pentru această secțiune a fost semnat în februarie 2023, având o valoare de 1,28 miliarde lei (fără TVA), cu un termen de execuție de 30 de luni.

Într-un pas semnificativ către îmbunătățirea rețelei de autostrăzi din România, lucrările inițiale pentru relocarea utilităților în cadrul viitorului nod A7 – A8, situat pe lotul 3 al traseului Bacău – Pașcani, au demarat. La intersecția dintre Autostrada A7 și Autostrada A8, în zona Pașcani (lotul 3), se planifică construirea primului nod rutier de tip turbion, echipat cu bretele de mare viteză, pentru a facilita conexiunile de trafic între cele două importante artere rutiere.

Nodul rutier, care se va amplasa la intersecția autostrăzilor A7 – A8, va acoperi două unități administrativ-teritoriale din județul Iași, respectiv Pașcani și Stolniceni Prăjescu, la aproximativ 7 km de Pașcani, adică la kilometrul 71+374 al Autostrăzii A7. Gabriel Budescu, director general adjunct al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a subliniat că acest nod rutier prezintă o geometrie distinctă, fiind un turbion cu raze ale bretelelor cuprinse între 400 m și 600 m. Este o intersecție de infrastructuri majore, considerată a fi o lucrare de artă unică în România. Nodul rutier este de tip „A” și include 12 pasaje. Un aspect semnificativ este faptul că pentru realizarea acestui nod rutier nu va fi necesară defrișarea, iar amplasamentul se află departe de ariile naturale protejate, confirmat de Acordul de Mediu obținut pentru acest obiectiv.

În total, compania de construcții UMB (Ungheni – Bârlad – Moara Vlăsiei) este responsabilă pentru lucrări la 10 din cele 13 loturi ale Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), acoperind întreaga secțiune de la Buzău la Pașcani. Pe traseul de la Ploiești la Buzău, se desfășoară lucrări pe primele două loturi, iar situația lotului al treilea este încă neclară.

SURSA ARTICOL