//Contrast urban: Evoluția centurilor metropolitane în Cluj și Oradea

Contrast urban: Evoluția centurilor metropolitane în Cluj și Oradea

Emil Boc, primarul orașului Cluj-Napoca, a explicat de ce construcția centurii metropolitane în Cluj întâmpină mai multe dificultăți decât proiectul similar din Oradea. Diferențele majore de relief, în special dealurile și pădurea Făget, fac lucrările în Cluj să fie mai costisitoare și mai complexe în comparație cu zona șeasă din Oradea. Primarul a subliniat că constructorii preferă proiecte mai simple, fără tuneluri sau viaducte, iar complexitatea terenului din Cluj reprezintă o piedică majoră.

Cu toate că proiectul din Oradea avansează rapid, în Cluj lucrurile se mișcă mai greu, iar licitația pentru centura metropolitana a fost reluată. Emil Boc a recunoscut că construcția în zone de dealuri aduce provocări majore, făcând referire la exemple anterioare, cum ar fi centura Vâlcele – Apahida, care au întâmpinat dificultăți din cauza configurației geologice a terenului.

Totuși, în ciuda acestor obstacole, construcția drumului de legătură dintre Autostrada A3 și Drumul Național DN1 a început, iar lucrările la centura metropolitană sunt programate să fie finalizate până în 2025. Rivalitatea între Cluj și Oradea crește, iar promisiunile neonorate ale lui Emil Boc, cum ar fi pasajul din Mărăști, devin subiect de critică.

Situatia centurilor metropolitane din cele mai importante orașe ale României

Pornind de la acestă situație am fost curioși să aflăm care este stadiul centurilor metropolitane și în alte orașe importante ale României. Printre care, în București, există o centură denumită Centura București, care încearcă să direcționeze traficul de tranzit în jurul orașului. Proiectul s-a confruntat cu întârzieri și probleme de finanțare, dar anumite segmente ale centurii au fost finalizate.

În Cluj-Napoca, centura metropolitana este în desfășurare, iar unele segmente au fost deja finalizate. La Timișoara, există planuri pentru o centură metropolitana care să ajute la fluidizarea traficului, iar proiectul se află în diverse stadii de dezvoltare și implementare, cu termen de finalizare estimat pentru vara anului viitor. Iașiul a avut, de asemenea, discuții și planuri pentru o centură metropolitana, în timp ce Oradea înregistrează progrese în construcția centurii sale.

Pentru orice alte informații și noutăți, singura asistentă virtuală specializată în vânzările pentru șantiere, Victa.ro îți stă la dispoziție.

SURSA ARTICOL