//Cea mai lungă pistă de biciclete din România, Timișoara – Serbia, intră în modernizare: 37 km de traseu reabilitat cu fonduri europene

Cea mai lungă pistă de biciclete din România, Timișoara – Serbia, intră în modernizare: 37 km de traseu reabilitat cu fonduri europene

Unul dintre cele mai spectaculoase trasee cicloturistice din vestul țării, pista de biciclete de 37 km care leagă Timișoara de granița cu Serbia, urmează să fie complet reabilitat. Infrastructura, afectată în ultimii ani de utilizare intensă și de intrările ilegale ale autovehiculelor pe carosabilul destinat exclusiv bicicliștilor, va fi modernizată printr-o investiție susținută din fonduri europene.

Parte dintr-un proiect regional amplu

Reabilitarea pistei face parte din proiectul „Cu bicicletă prin vest”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 11: Turism și Cultură. În cadrul acestui demers ambițios vor fi amenajate nu mai puțin de 1856 km de trasee cicloturistice în județele Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara și Arad.

Pista care urmărește malul Canalului Bega și leagă Timișoara de frontiera cu Serbia este nu doar cea mai lungă din România, dar și una dintre cele mai pitorești, cu un potențial uriaș pentru dezvoltarea turismului sustenabil în regiune.

De la degradare la reabilitare

În ciuda creșterii traficului de bicicliști, impulsionată și de deschiderea periodică a punctului temporar de trecere a frontierei către Serbia, starea pistei s-a deteriorat considerabil. Un factor agravant a fost reprezentat de șoferii care au ignorat semnele de interdicție și au folosit pista ca drum auto, provocând distrugeri ale asfaltului și apariția de gropi pe lungi porțiuni.

După preluarea oficială a pistei de la Administrația Bazinală de Apă Banat, Consiliul Județean Timiș a realizat Studiul de Fezabilitate, iar în perioada următoare va fi lansată licitația pentru proiectare și execuție.

Calendarul lucrărilor

Modernizarea completă a pistei este programată să fie finalizată până în iunie 2026, conform graficului asumat în cadrul proiectului finanțat prin PNRR. Până la demararea lucrărilor efective, autoritățile județene vor efectua doar intervenții minime, necesare pentru menținerea traseului într-o stare practicabilă.

Infrastructură verde pentru viitor

Proiectul „Cu bicicletă prin vest” este un exemplu de bună practică în ceea ce privește investițiile în infrastructura verde și mobilitate alternativă. Reabilitarea pistei Timișoara – Serbia nu doar că va îmbunătăți siguranța și confortul bicicliștilor, dar va contribui și la dezvoltarea economică și turistică a zonei, prin încurajarea transportului sustenabil și a ecoturismului transfrontalier.

Concluzie:
Pista de biciclete de la Timișoara la Serbia, un simbol al mobilității durabile în vestul României, intră într-o nouă etapă de dezvoltare. Cu sprijinul fondurilor europene, aceasta va deveni nu doar un traseu reabilitat, ci o componentă-cheie a unei rețele cicloturistice regionale moderne, conectând comunități, promovând turismul verde și susținând tranziția către un stil de viață activ și sănătos.

Sursa: ConstructFocus