Pe segmentul de Nord al autostrăzii A0, Lotul 4, construit de firma UMB, se află în plin proces de construcție, având provocări tehnice semnificative, inclusiv un viaduct de 1,3 km peste lacul Cernica. Lucrările avansează, iar tronsonul de 4,47 km va conecta în viitor Lotul 1 din A0 Sud și Lotul 3 din A0 Nord. Termenul de finalizare este stabilit pentru trimestrul IV din 2025, iar stadiul lucrărilor în septembrie 2024 este de 18%.
Pe segmentul de Nord al autostrăzii de centură A0, în prezent se desfășoară lucrări pe trei loturi. Printre acestea se numără și Lotul 4, cel mai scurt tronson, construit de firma românească UMB, deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. UMB s-a remarcat deja prin finalizarea înainte de termen a singurului tronson din A0 Nord deschis până acum traficului.
Lotul 4 al autostrăzii A0 Nord acoperă o distanță de 4,47 km între localitățile Cernica și A2. Deși nu include noduri rutiere la capete, tronsonul se confruntă cu provocări tehnice semnificative. Una dintre acestea este construcția a trei poduri, printre care un viaduct de 1,3 km ce traversează lacul Cernica.
UMB are în desfășurare lucrări pentru construirea unui pasaj prin care autostrada va supratraversa calea ferată CF 801, precum și a unui alt pasaj ce va permite DJ301 să treacă peste autostradă. Cu toate acestea, cea mai impresionantă lucrare de pe acest tronson este viaductul de aproape 1,3 km care va permite traversarea lacului Cernica. Pentru acest proiect, UMB a obținut autorizația completă de construire în primăvara anului 2024.
Conform unei filmări recente realizate cu drona, progresul lucrărilor este vizibil la pasajul autostrăzii peste calea ferată, iar în zona DJ301 au fost deja depozitate o parte din grinzile ce vor fi utilizate pentru viaductul de peste lac.
Lotul 4 din A0 Nord se va conecta, după finalizare, direct la Lotul 1 din A0 Sud, tronson deja deschis traficului în luna iulie a acestui an. De asemenea, în partea de Nord, Lotul 4 se va alinia cu Lotul 3, aflat în construcție de către compania chineză CCECC.
Detalii tehnice ale Lotului 4 includ o lungime de 4,47 km și o valoare estimată de 312 milioane lei. Contractul a fost semnat la 31 august 2020, cu un termen de 12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Ordinul de începere a fost emis la 20 aprilie 2023, cu autorizațiile de construire obținute treptat, ultima fiind emisă în aprilie 2024. Termenul contractual de finalizare este trimestrul IV din 2025, iar în septembrie 2024 stadiul lucrărilor a ajuns la 18%.