Comercianții se raportază la înaintarea în vârstă apelând la oferte speciale early-bird pentru localuri de fine dining, cafenele destinate magazinelor care comercializează cafea locală, dar și locuințe destinate vârstnicilor pentru un stil de viață activ. Astfel, poate reproiectarea mediului fizic pentru vârstnici să redefinească în sine îmbătrânirea? Putem vedea în acest sens șase considerente pentru proiectarea caselor de tip 55-plus.
Noile generații vs. Generația 55-plus
Comercianții accentuează o mare parte din aceleași facilități și caracteristici ca în cazul generațiilor X, Y și Millenials (persoanele născute între anii 1981 și 1996 – generația inovării tehnologice, a mediilor de socializare, înclinată extrem spre propriul eu) cum ar fi planurile conceptuale deschise cu camere mari și bucătării spațioase, podea luminată și naturală din lemn tare de înaltă calitate sau podele din scândură de vinil, contoare de cuarț și alte finisaje de lux. În timp ce apartamentele proprietarului de la primul etaj sunt la mare cerere pentru cumpărătorul din generația Baby Boomer (generația post-război 1946-1964, adică persoanele născute în perioada de explozie demografica de dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial) generația Millenials gravitează, de asemenea, înspre case în stil ranch.
Nevoia de a conectare cu mediul exterior
Deși stilul casei, proiectarea și schema sunt importante, viața în afara casei joacă un rol crucial pentru Baby Boomer în ceea ce privește decizia de cumpărare a unei noi case. Într-un studiu recent, AARP și New York Times au descoperit că, atunci când vine vorba de îmbătrânire, respondenții de 55 de ani sau mai în vârstă accentuează foarte mult ideea de a-și petrece timpul liber în compania familiei, a prietenilor, făcând activități care îi bucură. Cel mai mult le este frică să nu își piardă independența. Toate acestea sugerează dorința de a rămâne conectați la comunitatea lor actuală. Drept urmare, constructorii de case și dezvoltatorii sunt atenți în egală măsură atât la facilitățile fizice, cât și la crearea dotărilor sociale.
De exemplu, Birchwood din Brambleton, o comunitate 55-plus din Ashburn, Virginia, a deschis recent o casă de tip club, care include atât o piscină interioară, cât și una exterioară, o bucătărie demonstrativă și de catering, baruri interioare și exterioare, camere de joacă, un centru SPA, mai multe săli de artă și meserii și un spațiu multi-utilizare pentru petreceri, distracție și evenimente speciale. Crearea unui spațiu care să favorizeze interacțiunea socială este esențială, deoarece cumpărătorul Boomer își dorește conexiunea cu programe soft, cum sunt cluburile și activitățile.
Dincolo de pesnionare
Potrivit studiului Pew, majoritatea Baby Boomeri-lor sunt încă în forță de muncă, iar cei mai bătrâni de printre ei sunt încă în forță de muncă la cea mai mare rată anuală. În orice caz, ei tind să blureze liniile dintre munca tradițională și pensionarea oficială. Pe măsură ce boomerșii se gândesc la ce vor să facă în continuare, mulți apelează la antreprenoriat. De fapt, 25% dintre afaceri sunt inițiate de către oameni cu vârste cuprinse între 55 și 64 de ani. Antreprenorii mai în vârstă își transformă pasiunea într-o afacere în afara casei lor sau a unui spațiu de lucru comun. Drept urmare, proiectarea caselor de tip 55-plus, includ acum unități de gândire sau spații de ambarcațiuni, birouri încorporate și spații de birouri, sau accesul la o casă de tip club cu spațiu multi-utilizabil.
Importanța stilului de viață activ
Boomerșii nu sunt motivați de frica de a îmbătrâni. În schimb, ei sunt atrași de schimbarea stilului de viață focusat pe bunăstare, sănătate și comunitate. Dezvoltatorii și constructorii de case țin cont și reimaginează procesul de îmbătrânire, îndepărtându-se de branding-ul stigamtic și stereotipic, caracteristicile și tendințele casnice. Sunt uitate zilele când marketerii au îmbrăcat comunitatea cu termeni precum ”locuințe pentru seniori” sau ”traiul la pensie”. Până și termenul ”adult activ” este pe cale de a fi uitat, fiind considerat subiect tabuu. Acum vedem creșterea locuințelor de tip stațiune și a caselor dedicate stilului de viață activ, folosite în comunitățile cu vârste limitate.
Design-ul casei 55-plus, o adevărată provocare
Care credeți că este cea mai mare provocare în proiectare unei case 55-plus? Îmbinarea ultimelor trenduri în materie de design cu caracteristici subtile de îmbătrânire pe loc și legarea atingerilor moderne cu note tradiționale pentru consumatorul Boomer. În timp ce locuința pe un singur nivel este populară pentru cei de 55-plus, constructorii avansează și se gândesc să adauge ascensoare pentru casele cu mai multe niveluri. Alte caracteristici pentru locuințele 55-plus includ: picioare mari la dulapuri pentru a evita îndoirea, cuptoare ridicate, mașini de spălat vase, toalete, manetă pentru robinete și uși în detrimetrul butoanelor tradiționale și traiul în zero trepte pentru intrările în casă, dușuri sau garaj.
În general, observăm că preferința unui Boomer se îndreaptă spre amenajarea modernă a casei tradiționale, decât spre stilul contemporan. De exemplu, în timp ce paleta de gri și alb minimalist este populară în rândul tinerilor, generația în vârstă își îndreaptă preferințele către texturi nefinisate și bronz curat.
Puterea inovației
În piețele din Atlanticul mijlociu, observăm că proprietarii locuințelor 55-plus rămân locali refuzând să migreze spre centrele principale de pensionare din Florida sau Arizona. În ceea ce privește cazul Birchwood, care este un sub-cartier al comunității Brambleton, mulți dintre cumpărătorii de case au o familie în apropierea zonei Ashburn sau chiar în cartierele de piață din Brambleton. Oferirea unui pachet puternic de amenajare, a unei comunități cu acces la natură, cumpărături și programe sociale soft a fost cheia acestor cumpărători Boomer.
Autor: Adela Bernard